English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دود حبس‌های بلند بیشتر به چشم خانواده‌ زندانیان می‌رود

رئیس ‌سازمان‌ زندانها گفت: حبس‌ بلندمدت افراد یک آسیب برای آنهایی است که سال‌ها تجربه زندگی بدون سرپرست را تحمل کرده و در صورت آزادی نیز دیگر نمی‌توانند یا نمی‌خواهند کانون خانواده را بازسازی کنند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، اصغر جهانگیر در نشست شورای مدیران سازمان زندانها با اشاره به نقش بانک‌ها و موسسات بیمه در چرخه اقتصادی کشور، گفت: بانک‌ها و موسسات بیمه به عنوان دو رکن بزرگ مالی در کشور نقش بسزایی در تولید اشتغال و توسعه چرخه اقتصادی کشور دارند که اگر با رویکرد مناسب برای توسعه اشتغال در کشور سرمایه گذاری کنند یکی از بزرگترین علل جرم در کشور که همان بیکاری است از بین خواهد رفت.

عضو هیئت‌مدیره ستاددیه کشور، نظام اقتصادی بیمار را یکی از علل تولید جرم در کشور خواند و ادامه داد: زندانی محصول جامعه است و همه نهادها باید در کمک به رفع مشکلات آن سهیم باشند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه اظهار کرد: ما از تمام ظرفیت‌هایی که امکان کمک به زندانیان و خانواده‌های آنها را فراهم نمایند استقبال می‌کنیم، چرا که اعتقاد داریم خانواده‌های زندانیان همسایگان ما در جامعه هستند و باید طبق آموزه‌های دین مبین اسلام دستگیر همسایگانی باشیم که امروز به کمک ما نیاز دارند.

جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار زندانیان دارای حبس‌های طولانی مدت گفت: این یک آسیب جدی برای خانواده زندانیان است که سال‌ها تجربه زندگی بدون سرپرست یا بدون پناه داشتن در جامعه را تحمل می‌کنند و چه بسا پس از آزادی، فرد زندانی و خانواده هر دو دارای خرده فرهنگ‌های جدیدی شده‌اند که دیگر نمی‌توانند یا نمی‌خواهند کانون گرم خانواده را بازسازی کنند و باید نهاد های متولی بویژه نهادهای فرهنگی به فکر کاهش این آسیب‌ها در جامعه باشند.

وی انجمن‌های حمایت از زندانیان را یکی از مهمترین نهادها در این زمینه خواند و گفت: انجمن‌ها ظرفیت‌های خوبی دارند که باید این ظرفیت برای سازمان باز تعریف شود تا امکان شناخت و حمایت بیشتر مردم و نهادهای مردمی در این امر خداپسندانه فراهم گردد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به بحث پیشگیری، گفت: این که امروز بخواهیم صرفا کار نظری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم انجام دهیم راه بجایی نخواهد برد، لذا اولویت امروز ما اقدام‌های پیشگیرانه بصورت عملی بخصوص از طریق مهندسی معکوس در شناخت ریشه‌ها و علل ارتکاب جرایم در حوزه زندان و زندانی و خانواده‌های آنان است، چرا که در صورت عدم اقدامات پیشگیرانه خانواده‌های زندانیان به دلیل قرار گرفتن در معرض آسیب‌های فراوان، مستعدترین افراد در پیوستن به چرخه جرم و بزه می‌باشند.

۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۱۲
تعداد کلیک: ۲,۳۵۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.