English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 194 زندانی غیرعمد به همت نیکوکار ناشناس اصفهانی

در آستانه اربعین حسینی با هدف حمایت از زندانیان تحت حمایت ستاد دیه با بذل ده سکه بهار آزادی دیگر، مددجویانی که با مشارکت یک نیکوکار اصفهانی آزاد شده‌اند، به عدد 194 زندانی رسید.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان اصفهان، اسداله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: از سال 1400 و در شرایطی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا میزان مشارکت‌های مردمی تا حدودی کاهش یافته بود، نیکوکاری که هرگز راضی به افشای نام خود نشده در مراحل متعدد و هر بار با هدیه چند سکه‌ بهار آزادی جواز آزادی زندانیان غیربزهکاری را فراهم نموده‌ است که کمتر مورد توجه عموم خیرین بوده‌اند.

وی افزود: این خیّر نیک‌اندیش تا به امروز بیشتر به آن دسته از بدهکاران مالی نگاه کریمانه داشته است که با عنوان تعهد مهریه‌های معقول و بعضا محدود به چند سکه انگشت‌شمار گرفتار بند آمده و از ایفای دیون خود بدلیل بی‌کاری، کم‌توانی یا دیگر مشکلات عاجز مانده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اصفهان اظهار کرد: حمایت از زندانیان مهریه اگرچه در اولویت رسیدگی‌های ستاد مردمی دیه قرار ندارد، اما در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها افراد آبرومند و بعضا جوانان مستعد کار بسیاری پیدا می‌شوند که نه با تقبل صداق‌های چند صد سکه‌ای و احیانا هزار عددی، بلکه به صرف ناتوانی در پرداخت مهریه‌هایی به تعداد پنج سکه یا حتی کمتر از این عدد در منجلاب دادخواست مطالبه کابین و در پیچ و خم فرسایشی اخذ مطالبات حقوقی از جانب زوجه گرفتار آمده‌اند. اقدام قابل تقدیر این خیّر و به عبارت بهتر صالح بی‌نام و نشان اصفهانی که بدون جار و جنجال و در کمال اخلاص بدون بوق و کرنای رسانه‌ای دست به چنین اقدامات ماندگاری می‌زند در راستای مساعدت و دستگیری از همین افراد مستمند تعریف می‌شود.

گرجی‌زاده یادآور شد: نهاد حمایتی ستاد دیه از بدو تاسیس در سال 1379 تا به امروز بر حسب ماهیت غیردولتی خود نزدیک به 14 هزار زندانی جرایم غیرعمد را از محل کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی از بند حبس رهایی بخشیده است.

پایان پیام /

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۳۳
تعداد کلیک: ۴۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.