English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مطالبه مهریه پیرمرد 70 ساله اردبیلی را روانه حبس کرد

پیرمرد هفتاد ساله‌ای که برای گذران زندگی در زمین‌های زراعی کار می‌کند در سن هفتاد سالگی به دنبال ارایه دادخواست مهریه روانه زندان شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «قدیر» ساکن یکی از روستاهای کم‌جمعیت استان اردبیل است. او که مویی سپید کرده و چهره‌ای از کثرت کار و سختی آن تکیده شده پیش از این که اختلافشان با همسرش بالا بگیرد از طریق کشاورزی گذران زندگی می‌کرد.

از بد حادثه با شیوع بیماری کرونا همسرش بیمار می‌شود و قدیر تمام اندوخته خود را صرف هزینه‌های پزشکی و مراقبتی از او می‌کند ولی این بانو به خاطر ضعف جسمانی تاب بیماری را نیاورده و فوت می‌کند.

با فوت همسر، قدیر تنها و بدون هیچ خویشاوندی در روستا اگر چه از زندگی دلسرد شده بود اما می‌ماند و به فعالیت کشاورزی خود می‌پردازد.

او که تا حدودی گوشه‌نشین و کم صحبت شده با پافشاری فرزندانش نیز راضی نمی‌شود تا برای ادامه زندگی به تهران و نزد خویشاوندان برود. اما چون کارش سخت بود و وقت کافی برای انجام بسیاری از امور خانه را نداشت به پیشنهاد یکی از دوستان تصمیم می‌گیرد تا بعد گذشت چندماه از فوت همسر با خانمی در شهر اردبیل آشنا ازدواج کرده و او را با مهریه 50 عدد سکه بهار آزادی به ده محل سکونت‌شان بیاورد.

در ادامه با قید همین شرط و علی‌رغم قول و قرارهای شفاهی پس از  گذشت مدت کوتاهی از زندگی مشترک با کوچکترین اختلاف نظر بانوی دوم خانه تصمیم به وصول مهریه‌های طلایی خود می‌کند.

پیرمرد 70 ساله به خاطر شکایت همسرش و در حالی که طبق تحقیقات و اخذ آخرین استعلامات دقیق ثبتی و قانونی هیچ گونه اموال و دارایی منقول و غیرمنقولی ندارد به دلیل ناتوانی در تامین تعهدات مهریه از ابتدای تابستان سال‌جاری راهی زندان شده و تا به امروز با وجود مشکلات جسمی در حبس به سر می‌برد.

پرونده «قدیر» با محکومیت 50 عددسکه طلای تمام بهار آزادی در نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل در حال رسیدگی است و امید است از طریق شورای حل اختلاف شعبه ستاد مردمی دیه استان اقدام درخوری برای جلب رضایت از شاکی صورت پذیرد تادر کوتاه‌ترین زمان ممکن زمینه آزادی این پیرمرد آبرومند از حبس فراهم شود.

پایان پیام /

 

۴ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۰۹
تعداد کلیک: ۳۶۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.