English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

عواقب مهریه‌های سنگین پیر و جوان نمی‌شناسد

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان لرستان گفت: مهریه‌های سنگین و بدون پشتوانه مشکلی اساسی است که سن و سال نمی‌شناسد و برای ممانعت از ورود دامادان جوان و سرپرستان پیر خانواده به زندان باید تدبیری جدی اتخاذ کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، توکل شاکرمی مدیرعامل ستاددیه شعبه استان لرستان در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه آمارها حاکی از افزایش طلاق در جامعه داشته و بر خلاف باور اشتباه رایج در بین عموم مردم، مهریه‌های سنگین و بدون پشتوانه نه تنها هرگز به دوام و بقای خانواده‌ها کمکی نکرده است، بلکه خود باعث بروز مشکلاتی برای زوج‌های جوان و حتی افراد مسن در جامعه گردیده است.

وی با بیان اینکه حل مشکل مربوط به کاهش زندانیان مهریه نیازمند یک عزم ملی است، افزود: در حال حاضر مسن‌ترین زندانی جرائم غیرعمد این استان پیرمردی روستایی و  78 ساله است که به دلیل سنگین بودن میزان مهریه تعهد شده خود، هم اکنون به جرم عدم توانایی در پرداخت این مبلغ روانه زندان شده است.

شاکرمی ادامه داد: حضور افراد میانسال و سالمند در زندانها به دلیل محکومیت ناشی از عدم توانایی در پرداخت مهریه، خطر بزرگی است که شاید کمترین تأثیر آن بر روی زوج‌های جوان و خانواده‌هایی است که همواره چشم به اقدامات بزرگترهای خود داشته و دارند.

وی با اشاره به این باور اشتباه و رنگ باخته که می‌گوید «مهریه را کی داده و کی گرفته» خاطر نشان ساخت: در حال حاضر تعداد 41 نفر زندانی بدهکار مهریه و نفقه در زندان‌های استان لرستان وجود دارند که البته این افراد تعداد بسیار اندکی از افرادی هستند که گرفتار مشکلات مهریه‌های بدون پشتوانه شده‌اند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان لرستان با اشاره به نامگذاری مدبرانه سال جاری با محوریت «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: برای مقابله با این برداشت سنتی که حکایت دارد مهریه تضمن کننده یک وصلت ازدواج می‌باشد، بایستی همه نهادها و ارگانهای مسئول با اصلاح این باور عمومی در فرهنگ‌سازی درستی از مقوله مهریه خودشان را مسئول دانسته و ضمن آسان نمودن بحث ازدواج، این سنت حسنه نبوی را در سطح کشور ترویج دهند.

۳۰ دی ۱۳۹۳ ۰۸:۳۷
تعداد کلیک: ۲,۵۷۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.