English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانیان غیرعمد از مصادیق امیدآفرینی در جامعه است

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی‌بر تقویت امید و اعتماد عمومی در جامعه، گفت: آزادی زندانیان غیرعمد یکی از مصادیق بارز امیدآفرینی در جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در روزهای باقیمانده از ماه محرم طی مراسمی 20 محکوم زندانی جرائم غیر عمد در قالب برگزاری«پویش هر هیئت آزادی یک زندانی» از بند حبس رهایی یافتند.

در این آیین که با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد، مدیرکل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان، مدیر نمایندگی ستاد دیه، معاون سلامت،اصلاح و تربیت اداره کل زندانها، معاون اداری مالی اداره کل زندانها، مدیر زندان مرکزی یزد، رئیس شورای شهر یزد، رئیس و معاونین سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، مدیر کل صدا وسیما مرکز استان، معاونین سازمان تبلیغات اسلامی استان،مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، اعضاء هیئت امناء ستاد مردمی دیه، رئیس شورای هیئت های مذهبی شهرستان و جمعی از مسئولین قضایی استان به میزبانی کانون اصلاح وتربیت استان یزد برگزار شد، تعداد 20 بدهکار مالی با کمک نیکوکاران و حمایت ستاد مردمی دیه استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد با بیان اینکه قناعت پیشگی، دین باوری، سخت کوشی و ارادت به اهل‌بیت علیهم‌السلام از خصائل اخلاقی برجسته مردم این دیار است گفت: آزادی 20 محکوم مالی در قالب پویش هر هئیت آزادی یک زندانی گواهی بر این ادعا است.

غلامعلی دهشیری ادامه داد: بدهی این زندانیان رقمی معادل 586 میلیارد ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ  570  میلیارد ریال  تامین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ 16 میلیارد ریال  به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 20  نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تفکیک جرائم این مددجویان تصریح کرد: از این تعداد زندانی تعداد 11 محکوم مالی و 9  محکوم پرداخت مهریه  بودند که از این تعداد 3 مددجو زن و تعداد 17  مددجو نیز مرد بودند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت امید و اعتماد عمومی در جامعه، متذکر شد: یکی از جلوه‌های امید آفرینی در جامعه، کمک به آزادی زندانیان و محکومان مالی نیازمند سرپرست خانواده است که هر کس می تواند با قلم یا قدم و یا به هر طریق، نسبت به گره گشایی از  امور افراد نیازمند مشارکت نماید.

در ادامه این آیین معنوی، رضا مقبلی مدیر کل زنداندها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد نیز در سخنانی اظهار کرد: لحظاتی که برای اهداف والای انسانی تلاش شود لحظات مقدسی است. از همین رو یکی از تفاوت‌های بزرگ زندان‌ها در جمهوری اسلامی با تمام نظام های زندانبانی  همین مسئله اصلاح و تربیت دربندان است که این مهم جزو اولویت‌های زندانبانی احصاء می‌شود.

مقبلی با اشاره به رتبه اول زندان یزد و به عنوان الگوی کشور از جمله اقدامات شاخص را کاهش ۲۴ درصدی جمعیت کیفری ذکر کرد و این موضوع را بالاترین کار فرهنگی عنوان کرد.

14

پایان پیام /

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۱۰
تعداد کلیک: ۳۵۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.