English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

باغ موزه قصر میزبان جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد می‌شود

طبق مذاکرات به عمل آمده با اداره کل میراث فرهنگی، آیین معنوی گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ستاددیه شعبه استان تهران در باغ موزه قصر برگزار خواهد شد.

 مصطفی محمدی، مدیرعامل ستاددیه شعبه استان تهران در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات این ستاد مردمی، گفت: با مساعدت نیکوکار تهرانی تعداد ۱۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان از زندان آزاد و به آغوش  گرم خانواده‌های خود باز گشتند.

وی افزود: بیشتر این افراد  به علت محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری وارد زندان شده و به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت بدهی متحمل کیفر حبس شده بودند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان تهران با تشکر از کمک‌های همه جانبه و همیشگی خیرین استان تهران و ستاددیه کشور در زمینه آزادی زندانیان غیرعمد گفت: در حال حاضر علاوه بر مددجویان بدهکار دیه جرائم غیرعمد بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد موجود در زندانهای تهران را محکومین مالی غیرعمد تشکیل می‌دهند که این افراد بیشتر به علت ورشکستگی و نداشتن پشتوانه مالی برای پرداخت بدهی خود راهی زندان شده‌اند.

محمدی با اشاره به بازدید اخیر خود از باغ موزه قصر گفت: در این بازدید که با حضور مسئولین اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و مدیریت باغ موزه قصر انجام  شد، مقرر گردید در تاریخ ۱۶ بهمن ماه جشن گلریزانی  در زورخانه و تالار اجتماعات این مجموعه در جهت احیا فرهنگ گلریزان در جامعه و آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار گردد.

محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر طبق هماهنگی به عمل آمده، زندانیان واجد شرایط در کمترین مدت به این نهاد معرفی می‌شوند، گفت: هر مددجو واجد شرایط ستاددیه که به زندان وارد می‌شود به محض ورود  توسط مددکاری زندان شناسایی شده و در صورت احراز شرایط کمک، پس از تشکیل پرونده و مذاکره با شکات پرونده به ستاددیه ارسال می‌گردد.

وی در خصوص اخذ گذشت رضایتمندانه شکات، طلبکاران و اولیاء‌دم اظهار داشت: بسیاری از شکات در همان ابتدای ورود یک محکوم به حبس به زندان اعلام رضایت خود را از کل بدهی یا قسمتی از آن اعلام داشته و در ادامه در فرآیند آزادی یک زندانی غیرعمد و نیازمند بیشترین نقش را ایفا می‌کنند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گفت: ستاددیه آمادگی دارد تا تمامی پرونده‌هایی که از سوی زندان به این ستاد مردم نهاد ارسال می‌شود و واجد شرایط کمک هم می‌باشند را پس از تحقیق، بررسی و تصویب جهت قرار گرفتن در فرآیند آزادی در هیئت مدیره مطرح نماید.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته این ستاد مردم نهاد گفت: به منظور تسریع در روند آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری زندان ورامین، در دیداری چهره به چهره با مددجویان این زندان به مشکلات موجود در روند رسیدگی به پرونده‌های این افراد پرداخته شد.

۲۹ دی ۱۳۹۳ ۰۹:۱۶
تعداد کلیک: ۲,۵۴۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.