English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ترس از حبس جواهرفروش اصفهانی را روانه زندان کرد

جواهرفروشی که با سرقت کیف حامل سنگ‌های زینتی به شدت متضرر شده بود، برای جبران خسارات و بدلیل ترس حبس ناشی از بدهی سمت استقراض پول‌هایی رفت که روزگارش را از ایام ربایش اموال سیاه‌تر کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان اصفهان، «سبحان - ش» مرد 42 ساله‌ای است که با وجود نزدیک به سی سال تجرربه کار در حوزه ساخت و فروش طلا و جواهرات در یکی از روزهای اردیبهشت سال 1391 با سرقت آگاهانه کیف حامل سنگ‌های زینتی و جواهرات در امانت او در روزگاری که طلا تنها گرمی 42 هزار تومان بود بدهکار برخی از مشتریان و همکاران خود می‌شود.

وی در ادامه با وجود داشتن اموالی که حد کفاف بدهی او را می‌داد اما با پیگیری و طرح شکایت احدی از شکات در آستانه ورود به زندان قادر به فروش مقداری طلای آب شده که در گاوصندوق یکی از دوستانش نگهداری می‌شد و بدلیل نبود او در کشور امکان دسترسی به اموال نبود به ناچار و علی‌رغم باورهای مذهبی به سمت اخذ پول‌های نامشروعی می‌رود که در ادامه همین اقدام نابجا روز او سیاه کرده و همین امر عامل ابقای او از تاریخ 5 اسفند سال 1393 تا به امروز در حبس می‌شود. حتی بدون بهره‌مندی از یک روز مرخصی !

سبحان با کمک خانواده هرچند اموال و دارایی‌اش را که بیشتر فلز طلا بودند به پول تبدیل می‌کنند تا بعد از شش ماه حضور در حبس جواز آزادی او را بگیرند اما با افزایش ناگهانی قیمت طلا در جهان و بتبع آن تاثیرش در بازار ایران این مقدار جوابگوی بدهی او نشده و بابت این که اصل بدهی مورد مطالبه عین معین بوده و بر همین قرار هم باقی می‌ماند فردی که با دلار یکهزار و صد تومان سنگ جواهر خریده بود با تزاید ارزش ریال تا مبلغ چهار هزار و پانصد تومان و متقابلا تاثیر این بازار بر روی مبلغ طلا بدهی نه چندان زیاد این زندانی در دهه گذشته به رقم نزدیک 5 میلیارد و 900 میلیون ریال افزایش پیدا می‌کند.

البته اصل بدهی زندانی رقم پایین‌تری از محکومٌ‌به است اما تلاش او برای رهایی از این منجلاب و روی آوردن به دریافت وجوه غیرشرعی نامبرده را در این سراشیبی تند میلیاردی قرار می‌دهد.

با پیگیری ستاد دیه و برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش در نهایت این مددجو با ارایه دادخواست اعسار و قبولی آن و دریافت کمک ویژه ستاد دیه استان اصفهان به مبلغ سیصد میلیون ریال در آستانه آزادی قرار گرفت.

پایان پیام /

۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۰۹:۴۵
تعداد کلیک: ۵۸۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.