English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اصفهان سرآمد آزادی زندانیان غیرعمد است/ آزادی 1027 بدهکار

رئیس هیات امناء ستاد دیه استان اصفهان با ارایه عملکرد فعالیت‌های این مجموعه حمایتی از آزادی نزدیک به یک‌هزار زندانی جرایم غیرعمد به همت خیرین نوعدوست اصفهانی خبر داد.

به گزارش روابط ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در نشست خبری خود که بمناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد با بیان اینکه به برکت عفو کریمانه رهبر انقلاب ۲ هزار و ۲۲۸ متهم زندانی اغتشاشات سال گذشته و بعبارتی معادل ۶۰ درصد متهمان و محکومان از زندان‌های استان اصفهان رهایی یافتند، گفت: افزون بر این حبس‌زدایی در حوزه زندانیان جرایم غیرعمد نیز با تلاش ستاد دیه از سال گذشته تا به امروز 990 زندانی مرد و 37 بدهکار مالی زن با رقم بدهی بالغ بر 601 میلیارد تومان از بند حبس رهایی یافته‌اند.

رئیس کل دادگستری و ریاست هیات امناء ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان یادآور شد: اعتبار لازم برای استخلاص بالغ بر یکهزار نفر محبوسان از محل کمک‌های مردمی ستاد دیه بوده است. اتفاق مبارکی که اصفهان را از این حیث سرآمد استان‌های کشور در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قرار داده است.

وی با بیان این که تنها در ماه رمضان با کمک 90 میلیارد ریالی خیرین زمینه آزادی قریب به 200 بدهکار غیربزهکار فراهم شد، افزود: امسال در گلریزان تلویزیونی «یک شهر ضیافت؛ برنامه ویژه قبل از افطار» بیش از ۵۰ هزار  نیکوکار از بچه دبستانی که قلک به دست برای حضور در این آوردگاه معنوی آمده بود تا ثروتمندان ساکن نصف‌جهان همه به اتفاق دست به دست هم دادند تا این افتخار بزرگ و این تعداد زیاد آزادی به نام مردم شریف و نوعدوست اصفهان ثبت و ضبط شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان، اطاله دادرسی را ابرچالش این نهاد دانست و اعلام کرد: از ابتدای خرداد سال گذشته تا ۳۱ اردیبهشت امسال تعداد یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۴۸ پرونده به شعب قضائی استان وارد و یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۸۴ فقره با تلاش مضاعف و جهادی قضات ما مختومه شد.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه نرخ رسیدگی به پروندهای قضائی استان در این مدت ۹۹.۶ درصد بوده است، افزود: این آمار نشان دهنده مجاهدت تلاش همکاران ما است؛ آمار پرونده‌های وارده و مختومه ما از همه استان‌ها بیشتر است و طی ۲ سه سال پیش رو با ورود نیروهای جدید باید پرونده‌های رسوب کرده را زودتر رسیدگی کنیم.

14

پایان پیام /

۱ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۲۴
تعداد کلیک: ۱,۰۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.