English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 182 زندانی غیرعمد در کهگیلویه با بدهی ۱۱۸ میلیارد تومان

به همت خیرین طی یک سال اخیر تعداد ۱۸۲ محکوم مالی و زندانی بدهکار دیات جرایم غیرعمد در استان کهگیلویه و بویراحمد آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به مناسبت هفته قوه قضاییه منصور بیژنی عضو هیات امناء ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: با تشکیل ستاد دیه در این استان کم‌برخوردار و با حمایت خیرین و صدالبته همکاری شکات خصوصی و اعضایء خدوم شوراهای حل اختلاف از تیر ماه ۱۴۰۱ تا پایان خرداد امسال، ۱۸۲ نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد آزاد شدند که بدهی آن‌ها رقمی نزدیک به ۱۱۸ میلیارد تومان بوده است.

 وی اظهار کرد: امروز نگاه انسانی و اسلامی در زندان حاکم است و اصلاح، تربیت و بازگشت سعادتمندانه افراد به جامعه مدنظر سیاست های زندان در نظام جمهوری اسلامی است. در منشور اجرایی سازمان زندان‌ها نیز ذکر شده که وظیفه ما حفظ کرامت انسانی، ارتقای توانمندی‌های شخصیتی افراد، رعایت حقوق زندانیان و خانواده آن‌ها و ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی است. از همین رو باید گفت زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی به دنبال این است که با مهرورزی و آموزش‌های فرهنگی و تربیتی شرایط بازگشت زندانیان را به جامعه فراهم کند.

وی با اشاره به طرح اشتغال‌زایی و ارتقای توانمندی زندانیان یادآور شد: ۱۵۵۱ نفر مددجو در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شامل رشته‌های پرورش زنبور، قارچ، سفال‌گری، مکانیک، برق قدرت و ... شرکت کرده‌اند که در مجموع ۱۰۳۸ نفر موفق به کسب گواهینامه فنی و حرفه‌ای شدند.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۳۵ هزار و ۱۳۰ نفر ساعت مجموعا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گذرانده‌اند تا بتوانند در بیرون از زندان شغلی برای خود دست و پا کنند. در این گواهینامه‌ها هیچ نامی از زندان و زندانی برده نمی‌شود، بنابراین هیچ برچسپی روی این زندانیان بعضا عائله‌مند نیست.

بیژنی با بیان اینکه زندانیانی که بدهی مالی دارند جزو مظلوم‌ترین زندانیان هستند، خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد دیه در استان، کمک خیرین، شکات و شورای حل اختلاف استان در بازه زمانی یک سال گذشته 182 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیه‌های ماشی از حوادث کرگاهی یا سوانح رانندگی از بند حبس رهایی یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شاکیان بزرگترین خیرین در زمینه جرائم مالی بدهکاران هستند، اظهار کرد: در راستای آزادی یکصد و 82 زندانی استخلاص یافته با تلاش ستاد دیه و البته همکاری حسنه طلبکاران ۷۲ درصد مبلغ محکوم‌به در قالب گذشت رضایتمندانه از اصل دیون کسر گردیده است.

مدیرکل زندانها و عضو هیات امناء ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم‌اکنون ۲۷۲ محکوم مالی در سطح زندان‌های استان حضور دارند که امیدواریم با کمک خیرین، شکات و شورای حل اختلاف این افراد نیز از بند نداری و ناتوانی مالی رهایی یابند.

پایان پیام/

۱ تیر ۱۴۰۲ ۰۹:۳۰
تعداد کلیک: ۹۵۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.