English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برای آزادی مددجویان غیرعمد بین زندان‌ها رقابت ایجاد شود

رییس کل دادگستری استان کرمان بر توسعه صلح و سازش تاکید کرد و گفت: باید رقابت مثبت و مفیدی در بین زندان‌ها به منظور ایجاد زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، از ابتدای فروردین امسال تاکنون زمینه آزادی ۵۰ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد و ۶۸ نفر از محکومان جرایم سبک و در مجموع ۱۱۸ نفر فراهم شده است که به گفته رییس کل دادگستری استان کرمان ۵۵ جشن گلریزان در این استان طی سال جاری برگزار می‌شود.

براساس آمارها ۲۴۲ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های سراسر استان وجود دارد که برای آزادی آنان دست‌کم ۳۵ میلیارد تومان نیاز است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست با نمایندگان ستاد دیه در زندان‌های سراسر استان افزود: فعالیت ستاد دیه که بر مبنای همت و فکر شهید والامقام سید اسدالله لاجوردی، دادستان وقت انقلاب تهران تشکیل شده است، بسیار موثر بوده و توانسته از منابعی که مردم در اختیار ستاد قرار می دهند، به‌خوبی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دولت نیز کمک هایی را به ستاد دیه اختصاص می‌دهد، بیان کرد: ستاد دیه استان کرمان اقدامات گسترده و شایسته تقدیری داشته است.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی در مناسبت‌های ویژه تلاش می‌کند زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیش از پیش فراهم شود که از جمله این موارد، هفته قوه قضاییه است.

حمیدی با اشاره به انتخاب نمایندگان ستاد دیه در زندان‌های استان به عنوان صلح یاران شورای حل اختلاف استان، گفت: انتظار می‌رود که از ظرفیت صلح یاری برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیش‌از پیش استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در ستاد دیه امانتدار خیران هستیم تصریح کرد: کار شناسایی مددجویان واجد شرایط استفاده از کمک‌های ستاد دیه باید با حساسیت ویژه‌ای دنبال شود.

تلاش برای آزادی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز در این نشست گفت: براساس هدفگذاری انجام شده تلاش می‌شود ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد به مناسبت هفته قوه قضاییه از زندان‌های استان کرمان آزاد شوند.

سید حجت الله موسوی قوام افزود: اینک ۲۶۵ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان حضور دارند.

پایان پیام /

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۹
تعداد کلیک: ۱,۰۴۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.