English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ویزیت رایگان بیماران بی‌بضاعت مهریه زوج پزشک اصفهانی شد

۲ روز در ماه ویزیت رایگان بیماران بی‌بضاعت و تخصیص ۱۰ درصد از درآمد ماهانه به تشخیص و درمان بیماران بخشی از مهریه یک زوج اصفهانی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، ۲ روز در ماه ویزیت رایگان بیماران بی‌بضاعت، تخصیص ۱۰ درصد از درآمد ماهانه به تشخیص و درمان بیماران، کمک هزینه تحصیل ۲۰ کودک بی‌سرپرست نیازمند تا زمان ورود به دانشگاه، «آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد بدون سابقه کیفری» مهریه زوج پزشک است که زندگی‌شان را با کار خیر گره زده و آغاز کردند.

دکتر ریحانه آل‌رسول متولد سال ۷۲ و از نسلی است که باورش برای جامعه سخت است، مهریه‌اش را  «یک سکه تمام بهار آزادی به نیت یگانگی خداوند و عشق» و مهرالسنه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، یک جام آینه و شمعدان و یک شاخه نبات قرار داده است.

وی که دستیار تخصص پوست است و به همسری یک پزشک عمومی درآمده، معتقد است  می‌توانسته مهریه‌های روتین و معمولی دریافت کند همانگونه که در بستگان و جامعه معمول است اما انجام کار خیر، هدف مشترک این زوج جوان بوده است.

آل‌رسول با اذعان بر اینکه ۹۵ درصد پس از دیدن و شنیدن مهریه‌ام مرا تحسین و ۵ درصد از مخاطبین نهیب زدند، گفت: مهریه‌ام در واقع یک سکه بهار آزادی است و مقرر شد مابقی امور هر دو با هم انجام دهیم.

این پزشک با بیان اینکه بیشتر افراد پس از اطلاع از مهریه‌ام تعجب کردند، می‌گوید: آنقدر زندگی طولانی نیست که به خود سخت بگیریم و خود را گرفتار چشم و هم چشمی و رقابت کنیم زیرا که انسان  سیری‌ناپذیر است و هر چه تلاش شود یک نفر بالاتر از موقعیت ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه دوری از اشرافی‌گری و ازدواج آسان باعث شد اثرات مثبت آن را در زندگی خود ببینم، ادامه داد: مهریه نمی‌تواند ضامن خوشبختی باشد و همسر را به زندگی متعهد کند.

آل‌رسول با بیان اینکه هیچ گونه مخالفتی از سوی خانواده و اقوام درجه یک با مهریه خود نداشتم و تنها برخی این سبک از مهریه را خلاف رسم و رسوم و گذاشتن یک بدعت جدید دانستند و خرده گرفتند.

با وجود چنین تعیین‌های مبارکی اما متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها بر حسب چشم‌و‌همچشمی صداق سنگین و بعبارت بهتر مهریه‌های طلایی پرداخت‌نشدنی رنگارنگی را ثبت می‌کنند که نه با فرهنگ هفت هزار ساله ما ایرانی‌ها همخوانی دارد و نه با موازیت شرعی مطابقت می‌نماید که همواره تاکید داشته مهر زن یکی از شروط اصلی عقد نکاح است و ایفای آن صحت این وصال را تضمین می‌کند.

به گفته اسدالله گرجی‌زاده، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با وجود تلاش‌های بسیاری که دستگاه قضاء و همسو با آن مراجع عظام تقلید در محدود و معقول کردن مهریه‌ها داشته‌اند اما متاسفانه هم‌اکنون 130 مرد اصفهانی بدلیل ناتوانی در پرداخت کابین زنان خود رهسپار زندان شده‌اند و در این میان وضعیت آنان که بی‌خبر از همه جا مهریه‌های همسرشان را طلایی و از نوع تاریخ تولد شمسی و میلادی معین نموده‌اند در این وانفسای گرانی روزافزون سکه‌های بهار آزادی وضعیت به مراتب اسفناک‌تر دارند.

تلخ‌تر شدن وضعیت این بدهکاران مالی بیش‌ از آن‌که به گرانی‌ انس و فلز طلا در عرصه جهانی مرتبط باشد به بیان مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان به این نگاه راهبردی باز می‌گردد که ابدا حمایت از بدهکاران صداق نجومی یا حتی متعهدان به پرداخت مهریه‌های پایین در اولویت رسیدگی و مساعدت این نهاد مردمی قرار ندارند.

گرجی‌زاده تصریح دارد ستاد دیه اصفهان همواره بر حسب تعهد خویش به خیرین تلاش داشته تنها و تنها منابع مردمی خود را در اختیار آن‌هایی قرار دهند که از بد حادثه و بر حسب اتفاقات پیش‌بینی نشده روانه بند شده‌اند نه مردان و خانواده‌هایی که بدون احتساب اندازه جیب‌شان پای برگه‌ای را امضا نموده‌اند که آن‌ها را در قبال تعهد مهریه بدهکار کرده است.

پایان پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵
تعداد کلیک: ۹۰۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.