English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ستاددیه تنها پناهگاه زندانیان غیرعمد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اقدامات خداپسندانه ستاددیه گفت: این ستاد مردم نهاد بزرگترین پایگاه حمایتی و تنها پناهگاه زندانیان جرائم غیرعمد است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، جعفر گل محمدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت مدیره ستاددیه شعبه استان زنجان در دیدار علی شمس، بازرس مدیرعامل ستاد دیه کشور، سرحدی، مدیر مالی ستاددیه کشور و محمدی، معاون امور استانهای ستاددیه کشور ضمن تشریح برخی از مشکلات فردی و خانوادگی مربوط به زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری اظهار داشت : ستاددیه که امروزه با جذب کمکهای مردمی و پرداخت تسهیلات بانکی به عنوان تنها پایگاه حمایتی افرادی که به علت عدم توانایی در پرداخت مبلغ دیه ناشی از تصادف رانندگی و محکومیت‌های مربوط به نفقه، مهریه و ... در زندان نگهداری می‌شوند، تنها در راستای آزاد سازی و بازگشت دادن آنان به جامعه باقی نمانده و با جلب مشارکت‌های عمومی و نهادهای دولتی در زمینه پیشگیری نیز فعالیت دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در فرآیند آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: انجام کامل تعهدات توسط شرکت‌های بیمه، در کاهش آمار زندانیان تصادفات رانندگی راهکار و پیشنهادی است که همیشه مطالبه شده اما برنامه دقیقی برای این منظور تهیه و طراحی نشده است.

وی در راستای جذب کمکهای مردمی گفت: از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی ارایه شده از سوی ستاددیه کشور تعداد 104 نفر از محکومین واجد شرایط در 9 ماهه سال جاری با مساعدت اعتبارات قانونی ستاددیه و با مساعدت نیکوکاران از زندان آزاد شده است که تعداد 9 نفر از این افراد خانم بودند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: با عنایت به روشهای نوین جلب مشارکت‌های مردمی و تسریع در فرآیند رسیدگی به پرونده زندانیان جرائم غیرعمد امید است 159 نفر از محکومان جرائم غیرعمدی که هم اکنون در زندانهای سراسر این استان هستند، آزاد و به آغوش جامعه بازگردند.

وی با تأکید بر الزام شرکتهای بیمه برای رعایت کامل قانون بیمه اجباری اضافه کرد: قانون همواره بزرگترین مأمن و پناهگاه مردم بوده و اساس تأسیس شرکتهای بیمه نیز طبق قانون برای رفع مشکلات مردم می‌باشد، در این زمینه اگر شرکتهای بیمه و صندوق تأمین خسارتهای بدنی کاملاً به تعهدات قانونی خود وفادار باشند، قطعاً تعـداد زیادی از زنـدانیان فعـلی از زندان استخلاص پیدا کرده و انجام کامل تعهدات توسط بیمه‌ها و صندوق تأمین خسارتهای بدنی، آمار زندانیان تصادفات را تا میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

۲۸ دی ۱۳۹۳ ۱۵:۲۷
تعداد کلیک: ۲,۱۸۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.