English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 13 زندانی اراکی با تامین 90 درصد بدهی از طریق اعسار

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان مرکزی گفت: ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد این استان به برکت نام و میلاد علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام آزاد شدند که در مسیر رهایی این محبوسان 90 درصد بدهی از طریق ارایه دادخواست اعسار تامین شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: مجموع بدهی این زندانیان ۱۴۶ میلیارد ریال بود که ۱۳۱ میلیارد ریال از آن به صورت پذیرش اعسار و تقسیط اقساط از سوی مراجع قضایی مورد قبول قرار گرفت.

وی تصریح کرد: حدود ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از مجموع بدهی زندانیان نیز با پرداخت وام از سوی بانک‌های عامل به زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت و زمینه آزادی آنان فراهم شد.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان مرکزی ادامه داد: سه میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال از مجموع بدهی زندانیان نیز به صورت بلاعوض از سوی این ستاد و خیران خاص پرداخت شد.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: حدود ۷۰۰ میلیون ریال از مجموع بدهی زندانیان از سوی شاکیان بخشیده و بقیه نیز از محل آورده مددجویان تامین شد.

وی خاطر نشان کرد: آزادی زندانیانی که بدون سوء نیت مرتکب جرم غیرعمد شده‌اند، امری خداپسندانه است و باید از تمام ظرفیت‌ نهادهای حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان مرکزی تاکید کرد: آزادی این زندانیان در بازسازی اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی آنان بسیار تاثیر گذار است و روند اصلاح و تربیت آن‌ها را نیز تسریع می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد: مردم مومن و متدین استان مرکزی همواره در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پیش قدم هستند و هر ساله و در مناسبت‌های مختلف زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از این زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان را فراهم می‌سازند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با پیگیری‌های ستاد دیه، ۳۲۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌ها و ندامتگاه‌های استان مرکزی آزاد شدند، گفت: امید است ستاد دیه استان بتواند در سال جاری به کمک خیران و نیکوکاران در جهت جلب مشارکت‌های مردمی به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

انتهای پیام /

۹ خرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۰۳
تعداد کلیک: ۷۸۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.