English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بی‌احتیاطی در جابجایی مصالح کارگر اردبیلی را روانه حبس کرد

رعایت نکردن حریم ورودی برق فشار قوی در اثر بی‌احتیاطی کارگرساختمانی بهنگام جابجای مصالح ساختمانی جان کارگر را گرفت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «مجید» جوان 38 ساله متاهل و دارای 3 فرزند است. او به عنوان کارفرمای ساختمان بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی کار که منجر به فوت یکی از کارگران وی در اثر برق گرفتگی گردید، محکوم به پرداخت دیه شده است اما چون توان پرداخت دیه را نداشته روانه زندان  می‌شود.

«مجید» با چشمانی پراشک و صدای لرزان در خصوص روز حادثه توضیح می‌دهد؛ «مشغول درست کردن سایبان در پشت بام بودیم که آن حادثه ناگوار رخ داد و یکی از کارگران درهنگام کشیدن پروفیل آلومینیومی 7متری به بالای پشت بام بود که با سیم فشار قوی برخورد و در ادامه با برق گرفتگی شدید به بیمارستان منتقل شد که آنجا علی‌رغم تلاش‌های بسیار اما در نهایت فوت کرد».

در این حادثه مددجو به خاطر رعایت نکردن موارد ایمنی در کنترل و رفتار  ناایمن کارگران در حمل مصالح به پشت بام به میزان 80 درصد و کارگر فوت شده نیز خودش تا میزان 20 درصد مقصر حادثه  شناخته شده‌اند.

طبق قانون و برابر ماده 4 آیین‌نامه حفاظتی کارگاه‌های ساختمانی هرگاه صاحب کار اجرای کلیه عملیات ساختمانی از ابتدا تا پایان کار را به یک پیمانکار واگذار نماید پیمانکار مسوول اجرای مقررات آیین نامه حفاظتی در کارگاه خواهد بود.

با این وجود پرونده مددجو  که از اقشار ضعیف جامعه بشمار می‌آید در ستاد دیه استان اردبیل و با عنایت به اینکه حادثه در ماه حرام رخ داده است، پیگیری‌های لازم برای رهایی مددجو از زندان که نیازمند تامین مبلغی معادل نهصد و شصت میلیون تومان اعلام شده در حال رسیدگی است.

انتهای پیام /

۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۴۳
تعداد کلیک: ۴۳۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.