English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 294 زندانی غیرعمد در رمضان به همت ستاد دیه اصفهان

ماه رمضان امسال در قالب گلریزان‌های ستاد دیه استان اصفهان (ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد) زمینه آزادی تعداد 294 محبوس غیربزهکار از بند فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان اصفهان، اسدالله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با اعلام این خبر گفت: امسال با وجود تقارن ماه رمضان با تعطیلات نوروز، اصفهانی‌ها اما حماسه احسان آفریدند و ظرف یک ماه و در قالب برپایی 79 آیین گلریزان آزادی، موجبات رهایی 294 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات غیرعمد را فراهم نمودند.

وی با اشاره به این که سال‌جاری غالب زندانیان آزاد شده در شمار محبوسان رسوبی بودند، اظهار کرد: هیچ محکمه‌ ذیصلاحی با احراز این مورد که فرد مدیون صرفا بدهکار است و خلافکار یا احیانا جنایت‌کار نیست، در مسیر احیای حقوق شاکیان خصوصی تمایلی به صدور مجازاتی نظیر احکام حبس ندارد، اما در شرایطی و در قبال پرونده‌هایی باید گفت به جهت بالا بودن میزان محکوم‌ٌبه یا تعدد شکات، یک قاضی ناچار به صدور چنین تمهیدات قانونی می‌شود که در این موارد اشاره شده به جهت رقم سنگین بدهی، زندانی بدهکار بعضا مورد حمایت عامه خیرین واقع نشده و ممکن است ماه‌ها و در مواقعی سال‌های سال در زندان باقی بماند. اتفاق مبارکی که ماه رمضان امسال رقم خورد این بود که تلاش ما در ستاد دیه استان اصفهان تلاش معطوف به استخلاص این دسته از محبوسان قدیمی یا به اصلاح رسوبی باشد. خواسته‌ای که نتایج مبارکی نیر به همراه داشت.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با تقدیر از اقدامات حبس‌زداء اشخاص حقیق و حقوقی در طول ماه مهمانی خدا اعلام کرد: امسال بیست شهرستان در نصف‌جهان، میزبان برپایی آیین‌های گلریزان بودند که با این تلاش‌های انساندوستانه و با احتساب واریزی مخاطبان نیکوکار برنامه تلویزیونی «یک شهر ضیافت»، در مجموع رقمی معادل 894 میلیارد و 669 میلیون ریال جمع‌آوری شد که تقریبا یک‌سوم این تعهدات (معادل 297 میلیارد ریال) در قالب چهل و پنج هزار مورد واریزی، به صورت نقد بوده و الباقی مبالغ هم با پیگیری‌های مستمر امید می‌رود به زودی وصول شوند.

14

انتهای پیام /

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۰:۴۶
تعداد کلیک: ۶۳۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.