English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

شرکتهای بیمه متخلف به مردم معرفی می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در جلسه مشترک هیات امناء و هیات مدیره ستاد دیه شعبه این استان گفت: اسامی شرکتهای بیمه ای که به تعهدات خویش عمل نکنند به محضر مردم اطلاع رسانی می‌شوند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت الاسلام شریفی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی و رییس هیات امنای ستاد دیه ضمن تقدیر از حمایت‌های بازرگانان، صنعتگران، اصناف و بازاریان این استان در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت : همه دست اندرکاران این امر خیری که در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و حل مشکل نیازمندان و خانواده آنها تلاش می کنند، بی شک نزد باری تعالی صاحب اجری بزرگ خاهند بود که بزرگترین مراتب تقدیر اداری و سازمانی هم با آن برابری نخواهد کرد.

وی بر جدیت در امر خرید بیمه نامه شخص ثالث و همه وسائط نقلیه ایفای نقش قانونی نیروی انتظامی و ایجاد حساسیت برای جهت خرید بیمه نامه را از اولویت برنامه های ستاد دیه عنوان کرد و افزود: بایستی در این مسئله به مردم آگاهی لازم داده شده و حساسیت جامعه را برای خرید بیمه نامه و اجتناب از رانندگی وسایط نقلیه بدون بیمه نامه و گواهینامه معتبر را بالا برد، بطوری که افکار عمومی نسبت به عواقب آن و مسائل و مشکلاتی که بعداً گریبان گیرشان می شود احساس خطر کنند.

رییس کل دادگستری استان با انتقاد از عدم مسئولیت پذیری و تودیع خسارت بیمه گذاران توسط بعضی از شرکتهای بیمه اظهار داشت: شرکت‌های بیمه بایستی نسبت به اجرای قرارداد منعقده و جبران خسارت بیمه شدگان جدیت داشته و به مسئولیت قانونی خویش عمل کنند و از بهانه گیری و سخت گیری در پرداخت دیه و خسارت پرهیز کنند .

وی ادامه داد: گاهی مشاهد می‌شود به دلیل بهانه گیری و سخت گیری بی مورد در پرداخت خسارت و طولانی بودن فرایند، پرداخت دیه موجبات گرفتاری مردم و افزایش دیه را فراهم می‌آورد که در این راستا اگر به تذکرات توجه نشود مجبور خواهیم بود از فعالیت چنین شرکتهای بیمه جلوگیری نموده و اسامی آنان را به افکار عمومی اطلاع رسانی کنیم .

حجت الاسلام شریفی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انجام وظایف و تکالیف قانونی دستگاههای مرتبط از جمله پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: باید پلیس از تردد خودروهای بدون بیمه نامه معتبر و مکفی رانندگی افراد فاقد گواهینامه ممانعت نموده و با آنان برخورد نماید .

رییس کل دادگستری استان با ابراز خرسندی از فعالیتهای ستاد دیه، شفافیت و دقت و جلب اعتماد خیرین را اصلی ترین سرمایه و پشتوانه ستاد دیه اعلام کرد و گفت: باید با انجام تحقیقات کامل و جلب آورده نقدینگی خود زندانیان و مساعدت مالی خانواده و اقوام مددجویان، افراد نیازمند را شناسایی و با حصول اطمینان از استحقاق زندانی نسبت به آزادی این قبیل افراد از زندانها تلاش کنیم که این اقدام خداپسندانه و انساندوستانه یکی از مصادیق نجات یک انسان و به عبارت بهتر نجات کل بشریت است .

در بخش دیگری از این جلسه محرمی، مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان آذربایجان شرقی نیز در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیتهای اخیر ستاد دیه و بازرسی انجام یافته از سوی بازرسان ستاد دیه کشور از تعهد ستاد دیه استان برای آزادی 180 نفر زندانی خبر داد و گفتند : از گلریزان 93 تاکنون 180 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به پشتوانه کمکهای مردمی در جشن گلریزان و اعتبارات ستاد دیه کشور آزاد شدند .

محرمی در خصوص آزادی یک زندانی بدهکار دیه که به تازگی پس از تحمل سالها حبس، با همت خیرین استان از زندان آزاد شد، گفت: با مساعدت ستاد دیه شعبه استان آذربایجان شرقی و حمایت‌های همیشگی مردم نوع دوست این استان، زندانی محکوم به پرداخت دیه پس از چندین سال با پرداخت مبلغ یکصد و بیست و پنج میلیون و پانصد هزار تومان، از زندان آزاد هشترود آزاد شد .

وی با بیان این مطلب که آزادی حداکثری زندانیان غیرعمد و نیازمند بیش از آنکه به رهایی تنها یک نفر بیانجامد به نجات یک جامعه ارتباط دارد، گفت: این اقدامات در جهت کاهش جمعیت کیفری، نقش مهمی در کاهش هزینه‌های قضایی، نگهداری و ساماندهی خانواده این افراد ایفا می‌کند.

گفتنی است در پایان این جلسه بازرسین اصلی و علی البدل ستاد دیه شعبه استان آذربایجان شرقی انتخاب شدند .

 
۲۷ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲
تعداد کلیک: ۲,۴۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.