English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پهلوانان نمی‌میرند

سال‌هاست از پهلوان‌های داش‌مشتی شهر با کلاه‌های لبه‌دار و کت‌های انداخته روی شانه‌های پهن خبری نیست، اما مرام پهلوانی هیچ‌وقت از بین نرفته و حالا پهلوانانی هستند که بار غم از شانه‌های آدم‌های گرفتار برمی‌دارند.

خبرگزاری فارس -  مهسا حقانیت: سال‌های زیادی از روزهایی می‌گذرد که مردان با مرام و معرفت توی زورخانه محله‌های پهلوانی دور هم جمع می‌شدند و برای افرادی که به پول نیاز داشتند، گلریزان برگزار می‌کردند، اما حالا هم مردان و زنان بامعرفت زیادی داریم که در جشن‌های گلریزان با نیت‌های خوب و دستان بخشنده‌شان زندانیان جرایم مالی را راهی خانه می‌کنند.

رضا جانم، رضا ...

آیین گلریزان شهر کرمان شامگاه ۲۸ ماه مبارک رمضان در تالار برق کرمان برگزار شد. خادمان رضوی در ابتدای مراسم پرچم مقدس حرم مطهر رضوی را با خود به سالن ‌آوردند و همراه با حضور آنها صلوات خاصه آقا امام رضا علیه‌السلام طنین‌انداز شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان طی سخنانی اظهار کرد: خیران همیشه مددکار ستاد دیه هستند و جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان جاری هم اجرا شد در حالی که هم تعداد جشن‌ها نسبت به سال‌های قبل بیشتر بود و هم کمک‌های مردمی رونق بیشتری داشت.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ادامه داد: طی ماه مبارک امسال ۵۵ جشن گلریزان در مراکز شهرستان‌ها، شهرهای بزرگ و بخش‌های استان کرمان برگزار شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۵۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با تلاش ستاد دیه و مشارکت خیران از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند و برای این آزادی بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و این در شرایطی‌ست که بدهی آنها ۱۰ برابر این رقم بوده و بیش از ۹۰ درصد بدهی این افراد با برگزاری جلسات صلح و سازش و رضایت شاکیان برطرف شده است.

حمیدی بیان کرد: ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را خیران با همت والای خود اهدا کرده‌اند و بقیه آن نیز توسط ستاد دیه مرکز و پرداخت تسهیلات بانکی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۷ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان داریم، یادآور شد: برای آزادی این افراد به ۳۵ میلیارد تومان پول نیاز داریم و تاکنون ۱۲ میلیارد تومان با برگزاری جشن‌های گلریزان به حساب ستاد دیه واریز شده است و این واریزی همچنان ادامه دارد.

در همین حال امام جمعه کرمان در سخنانی اظهار داشت: جبران کمک‌های خیران به نیازمندان با خداوند است و نه تنها خیران با شرکت در جشن گلریزان یک زندانی را از بند آزاد می‌کنند بلکه شادابی و نشاط را به یک خانواده برمی‌گردانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: انسان با محبت رشد می‌کند و وقتی به فردی محبت کنید این محبت کردن در روح و روان تاثیر می‌گذارد.

گلریزان‌ها برای رواج فرهنگ محبت است

همچنین استاندار کرمان در سخنانی با اشاره به اینکه هر فرد زندانی هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی فراوانی دارد، اظهار کرد: باید همه کمک کنیم جمعیت زندانیان کاهش یابد و از ورود افراد به زندان جلوگیری شود.

محمدمهدی فداکار با تاکید بر اینکه کار خیر و محبت‌آمیز موجب جلب رحمت الهی می‌شود، با اشاره به آیات و روایات ادامه داد: محبت نصف دین است و محبت و کار بسیار خیری که خیران به مردم می‌کنند موجب خوشحالی افراد زیادی می‌شود.

وی بیان داشت: دوستی با مردم، دوستی با خداست و برگزاری جشن‌های گلریزان در راستای توسعه و رواج فرهنگ محبت و خیرخواهی است.

خیر تهرانی ۲۴ زندانی جرایم مالی کرمان را آزاد کرد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این جشن گلریزان گفت: خانواده زندانیان گرفتاری‌های‌شان بیشتر از فرد زندانی است.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه هرسال از خیران و فعالان اقتصادی برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد کمک می‌خواهیم، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک امسال هم یکی از خیران تهرانی با  کمک ۵۹۰ میلیون تومانی خود زمینه ۲۴ نفر از مددجویان جرایم مالی کرمان را فراهم کرد.

وی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه شاهد افزایش ظرفیت معیشتی مردم با اقدامات دولت باشیم، ادامه داد: بسیاری از مشکلات زندانیان ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

گلریزان زرگرهای کرمان برای زرگر ورشکسته

در جشن گلریزان کرمان مبالغ از سوی خیران، اصناف و بازاریان، کارمندان و سایر اقشار برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد اهدا شد و زرگران کرمانی نیز با اهدای مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی یکی از زرگرهای ورشکسته زندانی را فراهم کردند.

14

پایان پیام/

۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۱۵
تعداد کلیک: ۵۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.