English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

همت خَیران و گشودن درهای زندان

همت خَیران و نیک‌اندیشان آذربایجان‌غربی بویژه مردم مهاباد موجب شد درهای زندان بر روی زندانیان جرایم غیرعمد این استان گشوده و دوباره کانون خانواده به مکان گرمی برای آنان تبدیل شود.

هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان بویژه در آستانه عید سعید فطر آیین جشن گلریزان با حضور گرم خَیران در مناطق مختلف آذربایجان غربی برگزار و در آن شاهد صحنه‌های خاطره انگیز از همت بالای افراد خیر و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هستیم.

امسال نیز این آیین معنوی با مشارکت پرشور خَیران از قشرهای مختلف و در سنین متفاوت برای آزادی و شاد کردن خانواده زندانیان جرایم مالی غیرعمد شهرستان مهاباد برگزار و با جمع آوری مبالغ قابل توجهی زمینه آزادی تعدادی از زندانیان واجد شرایط با آن فراهم شد.

خیرخواهی و کمک‌رسانی مردم مهاباد همواره در موضوعات مختلف زبانزد بوده و ایشان کمک‌های خود را از مبالغ اندک تا صدها میلیون ریال برای کمک به یکدیگر و خوشحالی دل همنوعان اهدا می‌کنند.

۵۰۰ نفر از زندانیان غیرعمد آذربایجان غربی چشم انتظار کمک خیران

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد این استان برای آزادی چشم انداز کمک خیران بوده تا بتوانند از بند رهایی و دوباره به جمع خانواده خود بازگردند.

مراد فتحی با با بیان اینکه امسال ۲۲ مراسم گلریزان در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود، اضافه کرد: جشن گلریزان در سال گذشته با حضور ۸۰۰ خیر برگزار شده بود که در نهایت منجر به جمع آوری ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شد.

وی با بیان اینکه شهرهای ارومیه و مهاباد با توجه به جمعیت بیشترین مبالغ را برای آزادی زندانیان اهدا کردند، گفت: امسال تعهدات آزادی و کمک‌های غیرنقدی جمع آوری شد بیش از سه برابر سال قبل است.

فتحی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در سطح کشور برگزاری جشن گلریزان در سطح روستاها نیز برگزار شده یادآور شد: امسال تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جشن‌های گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد انجام می‌شود، افزود: این زندانیان بدهکار هستند و در دسته بزهکاران قرار نمی‌گیرند.

فتحی در رابطه با عمده دلایل زندانی شدن افراد به دلیل جرایم غیرعمد تاکید کرد: مهریه، بدهکاری بانکی، چک‌ برگشتی و بروز مشکل مالی به علت نوسان بازار دلایل عمده در این بخش به شمار می‌روند.

کوچکترین خیران آزادی زندانیان در مهاباد معرفی شدند

آیدین و آیشن شهبازی خواهر و برادری خردسالی هستند که امسال در جشن گلریزان آزادی جرایم غیرعمد مهاباد شرکت و مبالغ شخصی خود را با دلی بزرگ به رهایی از بند زندانیان پرداخت کردند.

آیدین ۱۱ ساله که برای شرکت در این جشن قلک خود را شکسته بود، گفت: آزادی زندانی دل کودک و فرزند خانواده را شاد کرده و منم دوست دارم در خوشحال کردن هم سن سالانم مشارکت داشته باشم.

وی که به همراه خواهر خود در مراسم حضور داشت، افزود: دوری پدر از خانواده برای فرزندان خیلی ناراحت کننده است لذا همه باید برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه کمک کنیم.

۲۵ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مهاباد نیاز است

رییس دادگستری مهاباد هم در این مراسم گفت: برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مهاباد حدود ۲۵ میلیارد تومان مورد نیاز است تا بتوان همگی آنان به کانون خانواده خود بازگردند.

جواد بنایی اظهار کرد: با جمع آوری این مبلغ ۳۵ زندانی جرایم غیرعمد در مهاباد از بند رهایی یافته و دوباره به به کانون خانواده خود باز می‌گردند.

وی افزود: سال گذشته در مراسم جشن گلریزان که با همکاری و مشارکت خَیران و شهروندان این شهرستان ۱۲ میلیارد ریال جمع آوری شد که با آن موفق شدیم ۲۰ نفر را آزاد کنیم.

بنایی تاکید کرد: تلاش می‌شود تا با گفت وگو با شاکیان و بهره مندی از ظرفیت‌های حمایتی دیگر، جرایم غیرعمد خُرد و کوچک به مصالحه ختم شود و در همین راستا اکنون زندانی غیرعمد با کمتر از ۲۰ میلیون تومان بدهی در زندان نداریم.

بهترین پاداش‌ها در انتظار خیران آزادی زندانیان است

یکی از خیران گمنام مهاباد ضمن حضور در جشن گلریزان به خبرنگار ایرنا گفت: بهترین انسان‌ها نزد خداوند کسانی هستند که با اعمال خود در راستای رضایت خدا و برای خدمت به مردم گام بر می‌دارند.

وی که خواست نامش فاش نشود، با با اشاره به اینکه مردم مهاباد همواره در امور خیر و کارهای خداپسندانه پیش قدم بوده‌اند، اظهار کرد: خداوند به خیران وعده داده که اگر گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنند خداوند نیز در روز قیامت گره آنان را باز خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه دستان بخشنده بندگان همواره از دستان گیرنده آنها فضیلت بیشتری دارد، افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه، اکرام ایتام و حمایت از اقشار ضعیف جامعه نباید به فراموش سپرده شود.

یکی از خَیران خانم جشن گلریزان مهاباد هم در همین خصوص گفت: خانواده زندانیان به ویژه زنان خانواده بیشترین ناراحتی و لطمه را از نبود همسر و سرپرست خانواده تجربه کرده و ضروری است هر فرد به وسعت توانایی خود در این امر خیر مشارکت داشته باشد.

وی افزود: نیاز به حضور سرپرست و بزرگ خانواده در خانه امری طبیعی بوده و امیدواریم هیچ فرزندی از سایه پدر و مادر خود دور نباشد.

این بانوی خَیر در ادامه تاکید کرد: ماجرای کمک به همدیگر تنها برای سیل، زلزلزه و مخاطراتی از این قبیل نبوده بلکه باید در شرایط مختلف نیز این دستگیری صورت بگیرد و همه با همدیگر برای رفع گره گشایی از جامعه تلاش کنیم، در چنین مواقعی قطعا پاداش عظیمی متوجه ما خواهد شد و از طرفی نیز امنیت اجتماعی افزایش خواهد یافت.

در پایان این مراسم که مبلغی بیش از ۳۲ میلیارد ریال از سوی خَیرین و مردم جمع آوری شد، ستاد دیه آذربایجان غربی هم چند برابر همین مبلغ را برای آزادی زندانیان مهابادی تقبل کرد تا از این طریق بتوان تعدادی از افراد واجد شرایط را در آستانه عید سعیدفطر آزاد کرد.

به گزارش ایرنا، جشن گلریزان هر سال در ماه مبارک رمضان و با هدف آزاد سازی محکومان مالی و جرایم غیرعمد زندان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، آذربایجان غربی یکی از استان های برتر کشور در این اقدام معنوی است.

انتهای پیام /

۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲
تعداد کلیک: ۵۳۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.