English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

غالب زندانیان غیرعمد با تجمیع کمک‌های خیرین آزاد می‌شوند

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: هر مبلغی ولو ناچیز، با انباشت بر روی دیگر مبالغ خیرین زمینه‌ساز آزادی زندانیان جرایم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد یکشنبه شب در آیین گلریزان مرکز استان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان خراسان‌جنوبی که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و مدیرکل خانواده و بانوان استانداری، خیران، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرای و گروه‌های مختلف مردمی نیز در آن حضور داشتند، گفت: بر اساس روایتی از حضرت علی علیه‌السلام «دارایی هر فردی آن چیزی است که برای آخرت فرستاده است».

وی با اشاره به روایت دیگری از امیرالمونین علی علیه‌السلام افزود: خداوند در سه جا بر خود واجب کرده تا بنده‌اش را به بهشت ببرد که یکی از موارد آن کمک به نیازمندان است.

به گفته وی ستاد دیه خراسان‌جنوبی از کمک‌های همه افراد حتی در حد هزار تومان استقبال می‌کند، زیرا همین کمک‌های اندک است که وقتی جمع می‌شوند، زمینه آزادی زندانی را فراهم می‌کنند. امروز به دلیل ارقام سنگین برخی از دیون خصوصی در غالب پرونده‌هایی که از سوی ستاد دیه مختومه می‌شود شاهدیم بدهی افراد با تجمیع کمک‌های نوعدوستانه خیرین فراهم شده و ممکن است در یک فقره آزادی ده‌ها مبلغ اهدایی از سوی خیرین خداجو روی هم انباشته شده باشد تا بدین وسیله سبب‌ساز رهایی فرد بدهکار غیربزهکاری باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان با انفاق کاری کنیم که چراغ آخرت را برای خود روشن کنیم.

حجت اسلام موحدی راد تاکید کرد: در قالب اختیارات خود در خصوص بند باز، مرخصی و نصب پا بند الکترونیکی تلاش می‌کنیم تا فرد زندانی با در آمدی که دارد، بدهی خود را پرداخت کند.

وی بیان کرد: سال گذشته با همت شما خیران ۱۳۷ زندانی زندان‌های استان آزاد شدند که ۵۰ نفر آنها بدهی مالی، ۶۷ نفر بدهی مهریه، ۱۷ نفر بدهی نفقه، دو نفر بدهی دیه مربوط به صدمات غیر عمد داشتند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳۲ زندانی مرد و پنج زندانی زن بودند که ۷۷ زندانی از بیرجند، ۱۵ زندانی از فردوس، ۹ زندانی از طبس، ۲۸ زندانی از قائنات و ۹ زندانی هم از نهبندان بودند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در هزینه کرد وجوه جمع‌آوری شده، تلاش ما بر آن است که با کمترین مبلغ و با رضایت شکات، فرد زندانی آزاد شود.

حجت‌الاسلام موحدی راد تصریح کرد: بخشی از بدهی زندانیان آزاد شده با پرداخت تسهیلات بانکی به آنها تأمین می‌شود. در این راستا هر مبلغی که در استان جمع آوری شود، بیش از دو برابر آن را ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خراسان‌جنوبی اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۵۴ زندانی جرایم غیرعمد استان با بدهی چشم امید به دست‌ها و دل‌های پاک خیران برای آزادی هستند، افزود: جز چند نفری که به طور رسمی در ستاد دیه استان فعالیت و حقوق دریافت می‌کنند، بقیه اعضای این ستاد بر اساس قانون به طور افتخاری و رایگان در این خصوص فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در محکومیت‌های مالی به طور معمول افراد زندانی در محل سکونت خود پرونده دارند و در همان جا باز داشت می‌شوند.

در ادامه این جلسه مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز در سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۴ زندانی با جمع بدهی هفت میلیارد تومان در زندان‌های خراسان‌جنوبی هستند که بابت محکومیت‌های مالی بازداشت و چشم و امید آنها به دستان خیران است.

غلامرضا حسین پور افزود: سال گذشته چهار میلیارد تومان در جشن گلریزان کمک شد و امسال تاکنون ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده که بخشی از آن تعهد است.وی ادامه داد: به همت اداره راه و شهرسازی استان نیز زمینی در طرح فرزان برای ساخت ستاد دیه استان اختصاص یافته است.

14

انتهای پیام /

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ۱۳:۰۶
تعداد کلیک: ۵۸۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.