English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک یک میلیارد ریالی پهلوانان قمی در گلریزان ستاد دیه

پهلوانان شهرهای مختلف با مدد گرفتن از نام نامی علی علیه‌السلام بیش از یک میلیارد ریال در آیین گلریزان به آزادی زندانیان با جرایم غیرعمد در استان قم کمک کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، ویژه برنامه گلریزان با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان قم به ایستگاه ورزشی‌ها رسید و این مراسم به میزبانی هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان قم در زورخانه سید الشهداء علیه‌السلام قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل زندان‌ها و مدیرکل ورزش و جوانان استان، دبیر فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و جمعی از خیرین و پهلوانان این رشته ورزشی از شهرهای مختلف کشور از جمله، تهران، همدان، دلیجان، محلات، اراک، کاشان و قم برگزار شد در ابتدا گروهی از باستانی‌کاران به انجام حرکات ورزشی پرداختند.

از ویژگی‌های این مراسم نواختن زنگ زورخانه برای ورود پهلوان‌های پیش‌کسوتی بود که یکی پس از دیگری به مراسم وارد می‌شدند و مرشدهای حاضر در این مراسم نیز با قرائت اشعاری درباره پهلوان عالم حضرت علی علیه‌السلام و اهل بیت شور و حال خاصی را به این مراسم بخشیده بودند.

با اتمام ورزش گروهی و در لحظات پایانی مراسم، یکی از کهن‌کسوتان و پیرغلامان اهل بیت  که از شهر همدان میهمان این برنامه بود، با پهن کردن لنگی که یکی از نمادهای ورزش پهلوانی است در وسط گود زورخانه و با قرائت اشعار زیبا درباره اهل بیت برنامه گلریزان را آغاز کرد.

در ابتدای این گلریزان این پهلوان با مدد گرفتن از پنج تن آل‌عبا از پنج پهلوان دعوت کرد تا چراغ اول گلریزان را روشن کنند و با خواندن شهری در مدح مولای متقیان علی علیه‌السلام زمینه حضور این پهلوانان را فراهم ساخت. سپس با روشن شدن چراغ گلریزان از دیگر پهلوانان دعوت کرد تا در این مسیر خیر یعنی آزادسازی زندانیان با جرایم مالی غیرعمد از دیگر پهلوانان جا نمانند و با هر توان مالی به جمع خیرین بپیوندند.

همچنین در حاشیه این مراسم خانواده شهید حسین هدایی با حضور در مراسم اعلام کردند که شهید هدایی به خواب خانواده خود آمده و اعلام کرده که پنج میلیون تومان به برنامه گلریزان کمک کنند و آن‌ها از طرف شهید این کمک را انجام دادند.

در پایان این مراسم با اعلام مجری برنامه مشخص شد که پهلوانان بیش از یک میلیارد و 40 میلیون ریال در این برنامه گلریزان به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد استان کمک کردند که نسبت به برنامه مشابه در سال گذشته با رشد چشمگیری مواجه شده است.

انتهای پیام/

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۱۸
تعداد کلیک: ۵۳۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.