English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نگاه 950 زندانی غیرعمد در فارس چشم‌انتظار سخاوت خیرین است

گلریزان آزادی 950 زندانی جرایم غیرعمد استان فارس با شعار «سهم من چهل» در شیراز برپا شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، مدیر کل زندان‌های استان فارس در سی ششمین جشن گلریزان رهایی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: ۹۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان فارس چشم‌انتظار دستان پرسخاوت خیرین است.

ابراهیمی افزود: با کمک خیران و ستاد دیه استان، سال گذشته تعداد ۵۲۱ زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی بیش از ۷۶۵ میلیارد تومان از بند ندامتگاه‌های فارس آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی با بیان این که شکات خصوصی پرونده‌ها بزرگترین حامیان ستاد دیه محسوب می‌شوند، افزود: سال گذشته در رسیدگی به پرونده بدهکاران مالی و محکومین به پرداخت دیات جرایم غیرعمد (حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی) اولیاء دم و طلبکاران با چشم‌پوشی از حقوق حقه‌ای معادل ۳۰۵ میلیارد تومان نقش مهمی در استخلاص زندانیان واجد شرایط و کوتاه شدن مسیر آزادی ایفا نمودند.

 وی با اشارهه به وصعیت محبوسان تحت حمایت ستاد دیه گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ محکوم مالی ناشی از صدور چک، تعهد مهریه و یا نفقه در بندهای سرد زندان تحمل حبس می‌کنند که بنا به ارقام سنگین بدهی این مددجویان و تعداد بالای آن‌ها نیازمند همیاری بیشتر دستگاه‌های دولتی و محاکم قضائی هستیم.

مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به اینکه فارس از استان‌های برتر در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است، بیان کرد: با عنایت به سابقه فرهنگی مردمان این استان و روحیه و صبغه معنوی آن‌ها تلاش داریم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بومی نگذاریم یک زندانی با وجود سرپرستی از یک خانواده چند نفره و با احراز نیازمندی و آبرومندی، حتی یک روز بیشتر در درون بند بماند که در تحقق این خواسته از همیاری تولیت آستان مقدس رضوی، سپاه فجر استان و مراجع قضایی در طول سالی که گذشت بهره‌مند شدیم.

ابراهیمی در ادامه اعلام کرد: با وجود برخی مشکلاات اقتصادی و خشکسالی سال‌های اخیر اما روحیه خدمت به همنوع در بین مردم استان فارس از رونق نیافتاده و با همه موانع و سختی‌های احتمالی قابل تامیل است فارس با بیشترین تعداد زندانیان غیرعمد در کشور آزادی‌های بسیاری را برای بدهکاران دیون خصوصی به ارمغان آورده است.

در ادامه این آیین معنوی آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز طی سخنانی اظهار کرد: در روزهای مهمانی خدا سفره‌ای برای خدمت به خلق خدا گسترده شد تا نیک‌اندیشان، بنا به وسع و توانایی خود دست افتاده‌ای را بگیرید تا از این طریق فروافتاده‌ای که بدون ارتکاب اعمال مجرمانه و به صرف یک پیشامد و حادثه غیرقابل پیش‌بینی متحمل پرداخت خسارت یا بدهی شده از بند ندانم‌کاری رهایی یابد که به سهم خود از تلاش‌های خالصانه این افراد نیک‌اندیش کمال تشکر را داریم.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در سخنان کوتاهی با بیان اینکه هدف از برپایی جشن‌های گلریزان این است که بتوانیم کمک خیران را برای حمایت مالی از محکومان مالی جرائم غیرعمد جذب و جمعی از زندانیان را آزاد کنیم، گفت: اولویت ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد «بانوان»، «سالمندان»، «جانبازان» و «بیماران» است که بنا به همین خط مشی اتفاقات مبارکی در ماه نزول قرآن رقم خورده و چشم‌انتظاری خانواده‌های بی‌بضااعت بسیاری به پایان رسیده است.

در انتهای این برنامه نیز سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس هم طی سخنانی اظهار کرد: یک خانم بنا به موقعیتی که در خانواده دارد، بدون لحاظ این که مجرد است یا جوان، سرپرست خانه است یا مستقل حضورش در بند افزون بر تهدید احساس و روان این دسته از زندانیان آثار بعضا غیرقابل جبرانی برای نزدیکان و فرزندان آن‌ها دارد که بر حسب همین اهمیت و بنا به جمعیت ۳۹ نفره زنان در این استان درصدد هستیم در وهله نخست و با لحاظ همه اولویت‌ها با کوشش مضاعفی که در ستاد دیه خواهیم داشت ضمن جلب مبلغی معادل ۲۰ میلیارد تومان زمینه آزادی حداکثری این زندانیان را فراهم نماییم.

وی با اعلام اینکه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان در مجموع رقمی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، تصریح کرد: در سال گذشته جمع زیادی از این زندانیان از بند رهایی یافتند و امید است به برکت روزهای رمضان‌المبارک که گشایش‌گر سال شمسی بود شاهد اتفاقات مشابهی باشیم.

14

انتهای پیام /

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۴۹
تعداد کلیک: ۸۱۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • هانیه
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ۱۵:۳۸
  • 0
  • 0
    0

این جشن کی و کجا برگزار میشه من دوست دارم شرکت کنم


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.