English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک به زندانیان غیرعمد، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

استاندار یزد در آیین گلریزان مردم اردکان گفت: آثار کمک به زندانیان جرائم غیرعمد دارای ابعاد وسیعی است که کاهش آسیب‌های اجتماعی در راس این نتایج خیر قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، همزمان با چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان، نهمین آیین گلریزان شهرستان اردکان با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد ، مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیات امناء ستاد دیه استان یزد، مدیر نمایندگی ستاد دیه، فرماندار شهرستان ادرکان، رئیس شورای شهر شهرستان اردکان، دادستان، رئیس دادگستری، رئیس زندان و جمعی از مسئولین شهرستان اردکان به میزبانی ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار شد.

 مهران فاطمی در مراسم گلریزان شهرستان اردکان اظهار کرد: برپایی جشن آزادی زندانیان نیازمند تحت حمایت ستاد دیه یک رویداد بزرگ است که امیدواریم همچون سال‌های گذشته به مدد دستان پرخیر و برکت نیکوکاران استان زمینه رهایی جمع بسیاری از پدران و مادران دربندی را فراهم نماید که از بد حادثه روانه زندان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی بذل شادی به فرزندان، مادران و همسرانی است که از حضور سرپرست خانواده خود به دلیل نداری یا وقوع جرائم غیرعمد دور هستند، یادآور شد: برای تثبیت شادی باید به نشر آن پرداخت و شادی‌ها را برای تضمین سلامت فردی و اجتماعی باید با همنوعان خود به اشتراک گذاشت که در این حوزه مردم شریف اردکان همواره سنگ تمام گذاشته‌اند.

در ادامه این آیین معنوی، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه نهمین جشن گلریزان در شهرستان اردکان با همت فرماندار و ستاد امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند برگزار شد افزود: شاهد جشن پرشکوه و وزینی بودیم که با استقبال بالای مخاطبان بسیاری همراه بود.

غلامعلی دهشیری، ادامه داد: حضور بی‌نظیر مردم اردکان در این همایش نشان‌دهنده حس نوعدوستی و انسان محوری آنهاست که در راستای کمک به زندانیان، ایثار، انفاق و گذشت نمودند و این فرهنگ را ترویج دادند.

وی افزود: یکی از بهترین عبادات و اعمال آزادی زندانیان جرائم غیر عمد غیربزهکار است؛ چرا که زندان جای آن دسته از مجرمان و تبهکاران است و متقابلا حبس مدیون ناتوان از ایفای تعهدات که با وقوع یک حادثه به دلایل غیرعمد و تنها به دلیل بدهکاری درگیر موضوع حبس شدند شایسته نیست.

رضا مقبلی، مدیرکل زندان‌های یزد در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در سطح زندان‌های استان یزد ۷۵ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد حضور دارند، گفت: برای آزادی این مددجویان گرفتار بند مبلغی معادل ۶۰ میلیارد تومان نیاز است. در شهرستان اردکان نیز ۳۵ نفر مددجوی جرایم غیرعمد تحمل حبس می‌کنند که برای استخلاص آن‌ها از بند زندان رقمی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان لازم است.

گفتنی است در آیین گلریزان شهرستان اردکان که با طنین‌انداز شدن صدای رضا صادقی خواننده نام‌اشنای کشور همراه بود جمعیتی چند هزار نفری شرکت داشتند که از این حضور و همراهی پرشکوه رقمی معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شد.

14

انتهای پیام /


۱۷ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۰۴
تعداد کلیک: ۵۴۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 5.0  (1 رای)
  • کسرا کرمانی
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ۱۵:۳۷
  • 5
  • 0
    0

من دوست داشتم ایت را


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.