English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دقت در رسیدگی نباید فدای سرعت در آزادی زندانیان غیرعمد شود

مدیر کل زندانهای آذربایجان غربی در دیدار با مدیر عامل ستاد دیه شعبه این استان گفت: در بحث آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نباید دقت در رسیدگی فدای سرعت در آزادی زندانیان غیرعمد شود.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، علی جلیلی مدیر کل زندانهای استان با اشاره به اینکه در راستای رسالت ستاد دیه همواره باید به حقوق آسیب دیدگان رعایت شود گفت: در موضوع آزادی زندانیان که همواره از برنامه‌های اصلی این نهاد مردمی به شمار می‌آید در جهت اینکه مبادا حقی از زیان‌دیده‌ای ضایع شود، همواره باید در فرآیند آزادی به حقوق حقه شکات، طلبکاران و ‌اولیاء دم توجه شده و در یک حمایت دو سویه نسبت به آزادی زندانیان غیرعمد اقدام کرد.

جلیلی، با تاکید بر دقت در شناسائی زندانی نیازمند واقعی عنوان کرد: فلسفه وجودی ستاد دیه کمک به زندانیانی است که به طور ناخواسته مرتکب جرمی شده و واقعا نیازمند هستند.

وی ادامه داد: عمده کمک‌های این نهاد مردمی همواره شامل دو طیف از افراد آسیب دیده جامعه می‌شود. طیف اول کسانی هستند که ناخواسته بدلیل عجز از عدم پرداخت دیه و یا نبود استطاعت مالی به زندان افتاده‌اند که غالبا این افراد سرپرست خانواده بوده و خانواده آنها نیز دچار مشکل می‌شود و طیف دوم کسانی می‌باشند که در اثر تصادف غیرعمدی سرپرست و نان آور خود را از دست می‌دهند که اداء دین به این افراد موجب استحکام خانواده می‌شود و فرد زندانی ذاتا مجرم نیست و قصد ارتکاب جرم نداشته است.

مدیرکل زندانها و عضو هیئت مدیره ستاد دیه شعبه استان آذربایجان غربی با اشاره به اقدام خداپسندانه و انساندوستانه این ستاد گفت: در فرآیند آزادی باید نیازمند واقعی با دقت و سرعت شناسائی شده تا از این طریق خانواده و جامعه آسیبی نبیند ولی در این زمینه نباید دقت را فدای سرعت عمل کرد که افراد فرصت طلب بتوانند از کمکهای خداپسندانه این ستاد استفاده سوء کنند.

وی در ادامه افزود : تمامی اموری که ما انجام می دهیم باید برای رضای خدا و کسب رضایت خلق الله باشد و کار در این ستاد کاری است که رضایت خدا را به دنبال دارد .

جلیلی مدیرکل زندانهای استان از تشکیل مجمع خیرین در سطح استان خبر داد و افزود : خیرین همیشه و در همه حال پشتیبان خوبی برای این ستاد بوده اند و مقرراست سالانه دو بار از این عزیزان دعوت شود تا در نشستی صمیمی ضمن تقدیر از حس نوع‌دوستی این عزیزان شرح حالی از اقدامات صورت گرفته در ستاد نیز به سمع و نظر آنها برسد تا از پیشنهادات سازنده آنها نیز استفاده گردد.

وی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در ستاد دیه یاد آور شد: با توجه به مدیریت جامع کشوری بر ستاد دیه و سیاست گذاری و پیگیری از مرکز موفقیت چشمگیری در این سنوات در عرصه خدمت به مردم از سوی این ستاد شاهد بوده ایم و امیدواریم با سعی و تلاش همکاران پر تلاش ستاد دیه و روسای زندانهای استان تا پایان سال جاری هیچ زندانی واجد شرایط دریافت تسهیلات از ستاد دیه نداشته باشیم و از طرفی با بالا رفتن سطح فرهنگ و دانش سبک درست زندگی، شاهد ورود افراد جامعه به زندانها نباشیم.

۲۷ دی ۱۳۹۳ ۰۹:۲۶
تعداد کلیک: ۲,۳۷۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.