English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اظهارات محقق باید ملاک تمام اقدامات حبس‌زداء باشد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان آزادی یک زندانی غیربزهکار را نجات یک خانواده در آستانه فروپاشی مطرح کرد و گفت: در شنایایی و مساعدت از زندانیان غیرعمد ملاک عمل دستگاه‌های فعال در حوزه حبس‌زدائی باید گزارش و اظهارات محققان ستاد دیه باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در روزهای پایانی سال یکصد و نود و یکمین جلسه هیات امناء این نهاد حمایتی به ریاست حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان و با حضور علیرضا بابایی مدیرکل زندان‌ها، کریم زارع مدیرکل کمیته‌ امداد، یوسف افشارنیا مدیرکل صداوسیما و جمعی از خیرین و معتمدین اصفهانی برگزار شد.

عالی‌ترین مقام قضائی استان در این جلسه با تجلیل از مقام شهید لاجوردی در حمایت از اقشار دردمند گفت: اساس ستاد دیه به دست عبد صالح خدا سید اسدالله لاجوردی و با نیت حمایت از آن دسته از طبقات افتاده جامعه تاسیس گردید که بدون پشتوانه مالی راهی بند شده و به دلیل معذوریت‌های ناشی از مجازات حبس دستش از تلاش در جامعه کوتاه مانده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری با اشاره به اساسنامه این نهاد حمایتی افزود: تمامی تلاش ستاد دیه همواره بر همین اصل استوار بوده است که ریالی از منابع مردمی نه از مددجوی واجد شرایطی دریغ شود و متقابلا نه یک شاهی به متقاضی نالایقی که حالا به هر دلیل و نیتی رهسپار بند شده تعلق گیرد. از همین رو کارکنان و همیاران ستاد دیه در امر حسنه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد باید توجه داشته باشند ملاک کار ما در ستاد دیه همواره باید دایر بر تحقیقات مدون و مستند محققین متعبد و خبره باشد تا مبادا در امر خدمت‌رسانی به محرومان گرفتار بند ذره‌ای و کمتر از مثقالی افراط و تفریط شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استانی در راستای کاهش جمعیت زندانیان نیازمند گفت: در روزهای منتهی به ماه مهمانی خدا و در روزهایی که این ایام قرین با روزهای نوروز است، رسانه با نفوذی که در بین آحاد مختلف جامعه دارد می‌تواند نقش پررنگی در احیای روحیه انفاق و خاصه در حوزه استخلاص بدهکاران مالی و محکومان به پرداخت دیات (جرایم غیرعمد) ایفا نماید که از همین رو با اشراف به رسالت ذاتی تلویزیون که همانا بسط معارف الهی در این مناسبت‌های مهم است شایسته است متولیان امر با عنایت به ماهیت مردمی مجموعه ستاد دیه از تریبون برنامه‌های پرمخاطبی چون «یک شهر ضیافت» بیشترین و بهترین استفاده‌ها را داشته باشند.

در ادامه این جلسه اعضاء حاضر به بررسی 165 پرونده مفتوح در ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان پرداختند که با موافقت اکثریت زمینه آزادی 14 نفر از بدهکاران معرفی شده تا پایان سال فراهم گردید.

انتهای پیام /

 

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۲۲
تعداد کلیک: ۵۳۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.