English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک یک میلیاردی خیرین در گود زورخانه زندان مرکزی یزد

آیین گلریزان زورخانه‌ای ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در محل زندان مرکزی یزد برگزار شد و مبلغ یک میلیارد تومان از سوی نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه آیین گلریزان زورخانه ای یکشنبه شب به همت ستاد دیه استان و با حضور نیکوکاران و کارافرینان، رئیس شورای شهر یزد، مدیر کل کمیته امداد امام، مدیر کل بازرسی استان، مدیر کل زندان و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان، اعضاء هیئت امناء ستاد دیه استان به میزبانی زورخانه پوریای ولی زندان مرکزی یزد برگزار شد.

در ابتدای این آیین رضا مقبلی، مدیر کل زندان و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در همه مکاتب بر اساس حفظ رعایت حقوق افراد جامعه، دفاع اجتماعی، رعایت مباحث مجازات و مبانی عقلی در آزادی افراد از زندان، به یکسری اصول مبتنی است.

وی با اشاره به این که بر اساس نظریه اسلام آزادی از زندان با تأکید بر اصلاح و تربیت فرد، بازگشت عزتمندانه و شرافتمندانه به منظور بازگشت ایمن به آغوش خانواده است، افزود:  نداشتن محکومیت کیفری، عدم اعتیاد و نیازمند و آبرومند بودن زندانیان جرائم غیرعمد از شروط اولویت‌دار در جهت آزادی آن‌ها است.

در ادامه این مراسم سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در سخنانی گفت: از ابتدای سال 154 زندانی جرائم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان از زندان آزاد شده‌اند که از این تعداد ۱۰۲ مددجو بابت محکومیت‌های مالی، تعداد ۳۶ مددجو محکوم بدلیل عدم پرداخت مهریه، تعداد ۱۴ مددجو محکوم نفقه و ۲ محکوم پرداخت دیه حادثه کار در داخل بندها بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۲۴ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۳۰ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۷ مددجو زن و ۱۳۲ مددجو مرد بودند.

در این آیین گلریزان زورخانه‌ای مبلغی معادل ۸۰۰ میلیون تومان در قالب چک و پول نقد و اعتباری نزدیک به ۲۸۰ میلیون تومان نیز در قالب تعهدات از سوی نیکوکاران یزدی به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

انتهای پیام /

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۲۵
تعداد کلیک: ۵۸۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.