English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی یکصد زندانی غیرعمد با وساطت خادمان رضوی

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی از آزادی بالغ بر یکصد زندانی جرائم غیر عمد طی یک سال اخیر در قالب طرح «یا ضامن آهو» با وساطت خادمان رضوی و خیران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، امین بهنام با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ با وساطت و پیگیری‌های خیران و خادمان آستان قدس رضوی بیش از 100 زندانی بدهکار مالی یا محکوم به دیات جرایم غیرعمد در قالب طرح خداپسندانه «یا ضامن آهو» شرایط آزادی آنها فراهم شد و به کانون خانواده و کسب و کار خود بازگشتند.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با بیان اینکه این طرح از سال‌ها پیش با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کشور آغاز به‌کار کرده است افزود: امسال طبق پیش‌بینی ستاد دیه استان، مبلغ دیه و یا بدهی مالی زندانیان ۱۹ میلیارد تومان برآورد شد که مبلغ ۹ میلیارد توسط خادمان جمع‌آوری و مابقی آن با همکاری ستاد دیه استان و کمک خیرین تأمین اعتبار شده است.

وی با اشاره به اینکه در اکثر سفرها خادمان برای کسب رضایت شاکیان به شهرها و استان‌های مختلف سفر می‌کنند، بیان کرد: در برخی موارد مبلغ دیه یا بدهی زندانی توسط خادمان تهیه و رضایت شاکی گرفته می‌شود و در مواردی نیز خود خانواده شاکی به احترام پرچم حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و حضور گروهی از خدمتگزاران حرم مطهر با لباس خادمی در منزل آنها، حتی بدون دریافت وجه از خواسته قبلی خود گذشته و رضایت می‌دهند.

بهنام گفت: غالب خادمانی که برای جلب رضایت شاکی مراجعه می‌کنند افرادی هستند که با مسائل حقوقی آشنایی دارند، خادمان پیشکسوتی که بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت در این آستان ملکوتی را دارند، انجام این خدمت را مایه افتخار خود می‌دانند.

انتهای پیام /

۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۵۵
تعداد کلیک: ۶۷۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.