English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک به آزادی ۱۲ هزار زندانی غیرعمد فارغ از دیانت و ملیت

رئیس هیئت‌امنای ستاد دیه کشور گفت: نزدیک به ۱۲ هزار زندانی غیر عمد در کشور وجود دارد که با توجه به تقارن نوروز و ماه رمضان امیدواریم شاهد آزادی بیشترین زندانی باشیم و اتفاقات خوبی رخ دهد.

سیداسدالله جولایی، رئیس هیئت‌امنای ستاد دیه کشور در گفت‌وگو با ایکنا گفت: در روزهای پایانی سال قرار داریم و نزدیک به ۱۲ هزار زندانی غیر عمد در کشور وجود دارد؛ با توجه به اینکه ستاد دیه، نهادی مردمی است و بودجه دولتی ندارد، از همه مردم درخواست داریم تا در روزهای منتهی به سال نو، همیار ستاد دیه باشند و با کمک‌های خود باعث آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شوند.

وی ادامه داد: در روزهای آتی شاهد اعیاد شعبانیه، میلاد حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و روز جوان هستیم و از این فرصت می‌توان نهایت استفاده را کرد. بسیاری از خیرین به نیابت از جوانان از دست رفته خود می‌توانند به زندانیان جرائم غیر عمد کمک کنند. بسیاری از جوانان نیز به مناسبت این روز در دانشگاه‌ها فعالیت گسترده دارند و با جمع‌آوری مبالغی سبب آزادی زندانیان می‌شوند.

جولایی اضافه کرد: برخلاف رویه‌ای که در شرایط عادی سرپرست خانواده‌ها مورد مساعدت قرار می‌گیرند، در این روز به جوانانی که کمتر حمایت می‌شوند می‌توان توجه کرد. جوانانی که حتی ازدواج هم نکردند و از بد حادثه وارد زندان شدند را می‌توان مورد مساعدت قرار داد.

توجه به زندانیان نیازمند فارغ از دیانت و ملیت

وی با بیان اینکه برای ستاد دیه نیازمند بودن افراد مهم است اظهار کرد: در آزادی زندانیان غیرعمد، حتی دیانت و ملیت افراد مورد توجه نیست و ممکن از ادیان و ملیت‌های مختلف هم حضور داشته باشند و به دلیل نیازمند بودن و عدم امکان پرداخت جرائم خود در زندان‌ها باشند.

رئیس هیئت‌امنای ستاد دیه با اشاره به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: بیشترین آزادی‌ها در ایام آخر سال و ایام ماه مبارک رمضان رخ می‌دهد. امسال نیز با توجه به تقارن نوروز و ماه رمضان امیدواریم شاهد آزادی بیشترین زندانی از بند باشیم و اتفاقات خوبی با کمک خیران رخ دهد. خیران می‌توانند عیدی‌ها، نذورات و کمک‌های خود را به زندانیان غیر عمد هدیه کنند.

وی ادامه داد: ما از هر مناسبتی در طول سال استفاده می‌کنیم و پویش مردمی به راه می‌اندازیم تا افراد کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان غیر عمد انجام دهند. اعیاد شعبانیه، عید نوروز و ماه مبارک رمضان نیز مستثنا از این قاعده نیستند. همچنین در کنار این مناسبت‌ها از طرح‌هایی مانند «هر مسجد آزادی یک زندان» و «هر هیئت آزادی یک زندانی» نیز داریم.

کمک‌های خود را برای روزهای آخر سال نگذارید!

جولایی تصریح کرد: کار آزادی هر زندانی یک هفته زمان می‌برد و در برنامه‌های ویژه نوروز که یک یا دو روز قبل از تحویل سال پخش می‌شود و کمک برای آزادی زندانیان غیر عمد تبلیغ و تشویق می‌شود عملاً تا پایان تعطیلات امکان آزادی زندانیان وجود ندارد و زندانی نمی‌تواند که در این ایام در کنار خانواده خود باشد. در نتیجه کارها را معطوف به روزهای پایانی سال نکنیم.

زندانیان جرائم غیر عمدبزهکار و خلاف‌کار نیستند

وی اظهار کرد: باتوجه به گرانی‌ها، رشد فزاینده تورم و شرایط اقتصادی نامناسب، افرادی به دلایل متفاوتی مانند بدهکاری، ناتوانی در بازپرداخت قرض، برگشت خوردن چک، وام و... در زندان هستند؛ باید توجه داشت که این افراد خلافکار، بزهکار و خرابکار نیستند و صرفاً بدهکار هستند. آن‌ها افرادی‌ غالباً آبرومند هستند و از بد حادثه راهی زندان شدند. از مردم و خیرین درخواست می‌کنیم که بنا به وسع و توانایی خود در این کار خداپسندانه شرکت کنند. خیرین با این کار فقط یک زندانی را آزاد نمی‌کنند بلکه خانواده چشم‌انتظاری را از دوری سرپرست خانواده بعد از مدت‌ها نجات می‌دهند.

رئیس هیئت‌امنای ستاد دیه راه‌های کمک به این ستاد را این گونه بیان کرد: خیرین از راه‌های متفاوتی کمک‌های خود را می‌توانند برای ستاد دیه واریز کنند؛ مهم‌ترین راه از طریق شماره حساب‌های ستاد دیه است که در چهار بانک ملت، ملی، صادرات و تجارت حساب دارد و از این طریق می‌توانند مبالغ خود را واریز کنند. همچنین خیرین از طریق شماره کارت و سامانه‌های تلفن همراه نیز می‌توانند مبالغ خود را برای ستاد دیه واریز کنند.

انتهای پیام /

۸ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۴۱
تعداد کلیک: ۶۵۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.