English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مشارکت 2750 خانواده در طرح «آزادی زندانی به یاد اموات»

از ابتدای شروع سنت حسنه احسان مرحومین در آذربایجان شرقی، حدود ۲ هزار و ۷۵۰ خانوار در این امر مشارکت جسته و برای آزادی زندانیان پیش‌قدم شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۴۳۰ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین و مردم نوع دوست استان از زندان‌ها آزاد شدند و به کانون گرم خانواده بازگشتند که درصد قابل تاملی از این محبوسان در قالب ادای نذر آزادی برای اموات از بند رهایی یافته‌اند.

رسول تقی‌پور افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده فوق، تعداد پنج نفر به علت حوادث کارگاهی، ۲۴۸ نفر بدهکار مالی و ۱۸۳ نفر مجرم مهریه و نفقه با رضایت طرفین دعوی و کمک ستاد دیه استان از زندان آزاد شدند.

وی کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده را معادل ۳۷۴ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: از این مبلغ ۳۳۴ میلیارد تومان از طریق پذیرش اعسار (تقسیط) از سوی مراجع قضائی، ۱۴ میلیارد تومان توسط بخشش شاکیان، ۱۷ میلیارد تومان نیز از طریق کمک ویژه بلاعوض و مابقی نیز با پرداخت تسهیلات تأمین شده است.

تقی‌پور ادامه داد: تا به امروز از زمانی که سنت حسنه ضیافت و احسان مرحومین در آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز شروع شده است، حدود ۲ هزارو ۷۵۰ خانوار در این امر خیر سهیم شده اند و هزینه‌های مراسم ترحیم متوفیان خود را جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی اهدا کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در هفته اخیر و همزمان با میلاد حضرت علی علیه‌السلام فعالان شبکه‌های اجتماعی مجازی با برگزاری پویشی با نام آزادی پدر، زمینه آزادی تعداد ۱۰ نفر زندانی غیرعمد را فراهم کردند که در نوع خود حرکتی ارزشمند و ستودنی بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: همزمان با روز پدر تعداد 5 نفر از جوانان تبریزی با حضور در ستاد دیه آذربایجان شرقی، هزینه آزادی یک زندانی غیرعمد را تقبل کردند.

انتهای پیام /

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۵۵
تعداد کلیک: ۵۸۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.