English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حکم حبس اصلی‌ترین مجازات در ایران اما بهترین آن است

معاون قوه قضائیه گفت: در حال حاضر زندان به اصلی‌ترین مجازات در کشور ما تبدیل شده است، حال این که اسلامی‌ترین مجازات نیست.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در این آیین که با حضورحجت‌الاسلام صادقی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، مدیر کل اقدامات حمایتی سازمان زندانهای کشور، استاندار یزد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان، دادستان، مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد و جمعی از مسئولین قضایی به میزبانی تالار «راه و ماه» یزد همراه بود ۱۳ محکوم به قصاص نفس و ۱۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد با کمک نیکوکاران به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با اشاره به تاکید در اسلام بر صلح و سازش و گذشت گفت: ترویج و رواج فرهنگ گذشت موجب تقویت امید در کشور می‌شود.

صادقی اظهار کرد: در اخلاق اسلامی دو اصل عدالت و احسان وجود دارد و هیچ گاه خداوند متعال به عدل تنها فرمان نداده زیرا عدالت تنها، فقط کف اخلاق را می‌سازد و زندگی در کف اخلاق، زندگی خوشی نیست و عدالت به تنهایی زندگی را تلخ می‌کند.

وی اظهار کرد: مسئله صلح و سازش، رواج گذشت و وساطت برای صلح و سازش در آیات و روایات بسیاری مورد تاکید قرار گرفته و جامعه‌ای که تهی از عمل به این دسته از معارف دینی و فرامین عقلی باشد، روی خوش نمی‌بیند.

این مقام مسئول با اشاره به راه‌اندازی پویش ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد بنام حاج قاسم سلیمانی افزود: در قالب این پویش در مجموع سه هزار زندانی در سطح کشور از زندان‌ آزاد شدند.

صادقی با بیان اینکه زندان در حال حاضر به اصلی‌ترین مجازات در کشور ما تبدیل شده است، اما اسلامی‌ترین مجازات نیست، تصریح کرد: وقتی فردی زندانی می شود، علاوه برمجازت خانواده او، جامعه و دولت هم ضرر می‌بیند.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این آیین اظهار کرد: گذشت رضایتمندانه اولیای دم، به ۱۳ نفر جان تازه و حیات مجدد بخشید خال این که اولیاءدم می‌توانستند در سه حالت بدی را بدتر جواب دهند یا نسبت به بدی، بدی جواب دهند و یا بدی با خوبی جواب دهند که راه سوم انتخاب کردند.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه یزد در ادامه از آزادی ۱۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد به مناسبت دهه فجر اسلامی و همزمان با این آیین خبر داد و گفت: به همت نیکوکاران دارالعباده، امروز شاهد آزادی ۱۰ زندانی غیربزهکار از سطح زندان‌های استان هستیم.

این مقام مسئول در ادامه افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان  بود که مبلغ ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های نیکوکاران و ارایه تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ  4 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۰ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید که با احتساب این تعداد زندانی آزاد شده از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۴۸  جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

انتهای پیام /

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۴۴
تعداد کلیک: ۵۵۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.