English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نیازمندی و آبرومندی شرایط اصلی دریافت تسهیلات ستاددیه

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمان گفت: شرایط اصلی اعطای تسهیلات بانکی به زندانیان جرائم غیرعمدی که بدلیل دیه و بدهی در حبس به سر می‌برند، نیازمندی و آبرومندی مددجویان است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الله موسویقوام با اعلام این خبر که در حال حاضر  تعداد 212 زندانی جرائم غیرعمد با میزان بدهی 7 میلیارد تومانی در حبس به سرمی‌برند گفت: از این تعداد 45 نفر به دلیل عجز در ناتوانی پرداخت دیه، 71 نفر به دلیل چک برگشتی و جرایم مالی غیرکلاهبرداری ، 96 نفر به دلیل پرداخت نکردن مهریه و 20 نفر به دلیل نفقه در زندان هستند.

 وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 174 زندانی غیرعمد به زندان‌های استان کرمان وارد شدهاند، اظهار کرد: 38 زندانی از سال گذشته در زندانهای کرمان به سر میبرند این در حالی است که تعداد مددجویانی که به دلیل بدهکاری دیه در زندانهای این استان هستند سیر نزولی داشته است.

موسوی‌قوام گفت در راستای ارائه تسهیلات بیشتر به این تعداد زندانی در همین یک ماه گذشته 2 تفاهمنامه میان بانکهای عامل و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان امضا کردیم که محوریتمفاد این قراردادهای مشترک در راستای ارایه تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمدی که واجدشرایط می‌باشد.

وی در خصوص تفاهمنامهای که با بانک‏های عامل منعقد شده است، گفت:  در صدد هستیم با ارایه وام کم بهره یا بدون بهره به مددجویان شرایط آزادی در فصل آخر سال زمینه آزادی زندانیان نیازمند بیشتری را فراهم آوریم.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمان خاطر نشان کرد: تعداد جرایم ویژه مهریه و نفقه در استان کرمان  همچنان قابل توجه است که بر این اساس از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اقداماتی در راستای آگاه سازی افراد، اجرایی شده است.

موسوی‌قوام با اشاره به آزادی 31 مددجو با کمک خیران و مردم، تصریح کرد: بیش از 2میلیارد ریال از سوی نیکوکاران استانی برای آزادی از افراد کمک شده و 33 نفر  نیز با بدهی بیش از 16 میلیارد ریال توسط ستاد دیه آزاد شده‏اند.

وی درباره نحوه کمک صندوق تامین مستقل خسارت نیز گفت: از این طریق 5 نفر با بدهی بیش از 3 میلیارد تومان از زندان آزاد شده‏اند و در ایم میان شاکیان یکی از مهمترین افراد کمک‌کننده به مددجویان بودند که بر همین اساس 35 نفر با رضایت شاکی و بدون پرداخت وجه به آغوش خانوادههای خود باز گشتند.

وی با بیان اینکه با 108 شاکی نیز به تازگی مذاکره شده است تصریح کرد: خوشبختانه نتیجه مثبت این مذاکرات سبب شد تا بیش از 15 میلیارد ریال تخفیف بدهی به زندانیان بدهکار داده شود .

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمان در خصوص مشارکت‌های مردمی گفت: در استان کرمان طی سنوات گذشته 61 جشن گلریزان  در سطح استان برگزار شده که برپایی این مراسم معنوی عامل ایجاد موج عمل خیرخواهانه در استان بوده و تاکنون رقمی بیش از 38 میلیارد و 603 میلیون و 871 هزار ریال تعهد خیرین را جمع آوری کرده‌ایم  که با این مبلغ سرپرست بسیاری از خانواده‌های چشم انتظار به خانه و کاشانه خود بازگشته‌اند.

موسوی‏قوام درباره برگزاری جشن گلریزان دانشجویان دانشکده پزشکی نیز تصریح کرد: در این جشن بیش از 400‌میلیون ریال توسط دانشجویان و اساتید جمع‏آوری شد و در ادامه با همین مبلغ یکی از دانشجویان دربند همان دانشکده که به دلیل محکومیت دیه ناشی از تصادف رانندگی در حبس به سر‌می‌برد از بند حبس رهایی یافت.

وی در خصوص شرایط اعطای تسهیلات به مددجویان جرائم غیرعمدی این استان گفت: فاکتورهای زیادی برای دریافت کمکها وجود دارد که در این میان دو اصل آبرومندی و نیازمندی افراد بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمان ادامه داد: آبرومندی به معنای این است که فرد فاقد هرگونه سابقه کیفری باشد و اینگونه افراد در اولویت ستاد دیه قرار دارند. البته ممکن است برخی افراد بخواهند از کمکهایی که ستاد دیه در اختیار افراد قرار می‏دهد سوء استفاده کنند که برای این منظور گروه تحقیقی را تشکیل شده است تا پرونده زندانیان واجدشرایط به این گروه ارجاع داده شده و پس از بررسی و تایید شرایط توسط گروه تحقیق، فرد مذکور تسهیلات در نظر گرفته شده را دریافت نماید.

۲۳ دی ۱۳۹۳ ۰۹:۱۹
تعداد کلیک: ۲,۳۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.