English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تبدیل مهریه به «عین معین» کاهش زندانیان غیرعمد را بدنبال دارد

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان با اشاره به آمار بالای زندانیان بدهکار مهریه در این استان گفت: در استیفای حقوق مالی، تبدیل عین به قیمت در قبال دیون مهریه با کاهش زندانیان غیرعمد همراه خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جلسه هیات امناء ستاد دیه استان اصفهان با ریاست رئیس کل دادگستری استان و با حضور دادستان، مدیرکل زندان‌ها، مدیرکل امداد امام (ره)، مدیرکل صدا و سیمای استان و جمعی از معتمدین و مسئولین قضائی برگزار شد.

اسدالله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان در سخنانی با اشاره به آخرین عملکرد این نهاد حمایتی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 664 زندانی جرایم غیرعمد با همت مردم نوعدوست و همیاری قضات محاکم از بند حبس رهایی یافته‌اند که در فرآیند رسیدگی به این زندانیان قابل تامل است بیش از نیمی از بدهی در قالب قبولی دادخواست اعسار از اصل محکوم‌به کسر شده است.

وی با اشاره به آمار یک هزار 66 نفری زندانیان جرایم غیرعمد استان گفت: بیشترین طیف مددجویان تحت حمایت ستاد دیه بدهکاران مالی هستند که چک در مرتبه نخست و مهریه در رتبه بعدی این آمار عددی قرار دارند.

مدیر ستاد مردمی دیه اصفهان خاطر نشان کرد: در راستای حبس‌زدایی و کاهش جمعیت زندانیان ناشی از تعهد مهریه در وهله نخست کافی است قضات شعب دادگاه‌‌های حقوقی نسبت به حال نمودن دیون طلایی ناشی از تعهد سکه‌های بهار آزادی رقمی معین را به عنوان مطالبه ثابت و قابل پیگیری اقدامات قضایی را مبذول نمایند.

14

14

14

انتهای پیام /

۱۳ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۱۴
تعداد کلیک: ۶۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.