English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ستاد دیه افزون بر آزادی زندانیان، آبروداری از محرومان می‌کند

استاندار اصفهان در دولت دوازدهم با حضور در ستاد دیه استان گفت: یکی از برکات مکتوم و قابل اعتنای ستاد دیه افزون بر آزادی زندنیان نیازمند، حفظ آبروی محرومان کشور است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، عباس رضائی استاندار پیشین اصفهان و مدیر گروه ایمنی‌شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بازدید از ستاد دیه استان طی سخنانی گفت: طی روزهایی که در نصف‌جهان سمت اجرایی داشتم چند مرتبه به درخواست مدیرکل زندان‌های استان از ندامتگاه مرکزی اصفهان بازدید داشتم که هر بار به دلیل ملاقات چهره‌هایی آبرومند اما تهیدست در محبس دچار مشکلات روحی می‌شدم. در بازدیدی که از زندان مرکزی داشتم تا از نزدیک در جریان مشکلات و کمبود داخل بندها قرار گیرم مشاهده و مصاحبت با جوانان با استعداد و مردان و سرپرستان خانواده‌های پرجمعیتی که به صرف یک قرض یا ناتوانی در ادای یک دین رهسپار زندان شده بودند تا سه روز با عارضه سردرد دست به گریبان بودم.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: ستاد دیه با اعتبار و اعتماد مردمی حامی آن دسته از اقشار جامعه برآمده است که جز ایمان و اعتقاد هیچ امیدی برای رهایی از بند ندارند. ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با اعتباری غیرانتفاعی در خدمت مردمی ثابت قدم ایستاده است که به دلیل نبود پشتوانه مالی و به جهت ماهیت دعاوی خصوصی اگر مساعدتی از آن‌ها نمی‌شد و نشود سال‌های آزگار در بند زندان بودند و خواهند بود.

استاندار اسبق چهارمحال و بختیاری در دوران سازندگی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های بومی را راهکار اصلی آزادی و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها مطرح کرد و گفت: طبق گزارش اعلامی بدون اعتبار دولتی از ابتدای سال نزدیک به 650 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیه‌های جرایم غیرعمد از بند حبس رهایی یافته‌اند که بخش عمده مبالغ مورد نیاز برای این کار از طریق آیین‌های گلریزان و جشن‌های آزادی در قاب تلویزیون تامین شده است و این یعنی می‌شود بدون انتظار و اتکا به منابع مراجع قضائی در امر پیشگیری و خاصه آموزش همگانی گام‌های بلندی برداشت و ورای افتخارآفرینی اصفهانی‌ها در کمکی معادل 50 میلیارد تومان در سال جاری در حوزه ممانعت از ورود هموطنان غیربزهکار به زندان‌ها نیز این استان را به عنوان معیار مورد ملاک در سطح کشور تبلیغ و تعریف نمود.

گفتنی است علیرضا بابایی مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس هیات امناء ستاد دیه و اسدالله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این بازدید ضمن میزبانی از عباس رضایی به ارایه آخرین عملکرد این نهاد حمایتی در حوزه آزادی زندانیان غیرعمد پرداختند.

اسدالله گرجی‌زاده طی سخنانی اصفهان را سرآمد استان‌های کشور در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مطرح کرد و گفت: اصفهانی‌ها با اختلاف بسیار نسبت به استان دوم با آزادی 533 زندانی در هشت ماهه نخست سال جاری در رتبه اول فهرست استخلاص محبوسان غیرعمد قرار دارند.

وی ادامه داد: طبق تعهدی که به موسسان مجموعه امدادرسان ستاد دیه و خیرین خداجوی آن داشته و داریم همواره تلاش شده اعتبار مردمی تحت اختیار این مجموعه با تخصیص ولو یک ریال به افراد غیرصلاحیت‌دار زیر سوال نرود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان عباس رضایی را یاور همیشگی ستاد دیه مطرح کرد و گفت: چه در ایامی که ایشان در رأس مسئولیت اجرایی استان بودند و چه اکنون که با حضور دغدغه‌مند در خیریه‌ها فعالیت دارند از محبوبیت و نفوذ ایشان و دیگر چهره‌های ارزشی استان کمال استفاده را در مسیر حبس‌زدائی از زندان‌ها انجام خواهیم داد.

14

14

14

انتهای پیام /

 

۴ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۳۹
تعداد کلیک: ۵۹۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.