English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سد معبر پیرمرد مشگین شهری را روانه زندان کرد

انباشت ماسه درکنار جاده در یکی از روستاهای مشگین‌شهر موجب بروز تصادف و از دست دادن جان موتور سوار شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، 21 اردیبهشت سال 1396 در یکی از روستاهای مشگین‌شهر موتورسواری در حال عبور با تپه‌ای انباشته شده از ماسه به ارتفاع 80 سانتیمتر  که در کنار خیابان جمع بود برخود و از مسیر اصلی منحرف می‌شود و بدنبال این واقعه ضمن تصادف با یک خودروی سواری پژو جان خود را از دست می‌دهد.

دراین پیش‌آمد پیرمرد 60 ساله به نام «حبیب» به خاطر ایجاد سد معبر از طریق انباشت شن و ماسه و به علت عدم استفاده از علایم هشدار دهنده در محل به جرم تسبیب در قتل شبه عمدی به میزان 50 در صد مقصر حادثه شناخته شده و در ادامه به دلیل ناتوانی در تامین محکوم‌به از آبان سال جاری روانه زندان می‌شود.

آقاحبیب  از طبقه کم درآمد جامعه و از طریق کارگری و گه‌گاه چوبانی به سختی گذران زندگی می‌کند. او بیماری سرطان خون  دارد و در تامین هزینه‌های زندگی و درمان خودش هم عاجز است.

این مددجوی آبرومند تحت پوشش بهزیستی بوده و هیچگونه اموال منقول و غیرمنقول قابل اعتنایی از خود ندارد که بتواند با فروش آن دیه فرد فوت شده را پرداخت نماید.

برابرآیین نامه راهنمایی و رانندگی، ریختن شیشه، بطری، پیچ، سیم، حلبی، نخاله‌های ساختمانی و زباله، مصالح ساختمانی، شست‌وشوی وسایل نقلیه، ایجاد موانع و به طور کلی هر عملی که باعث سد راه و ایجاد خطر و انحراف وسایل نقلیه از مسیرحرکت باشد بر روی راه‌ها، شانه جاده‌ها وحریم قانونی آن‌ها ممنوع است.

بر حسب همین پرونده آقا حبیب  با مبلغ محکومیت 2 میلیارد و 962 میلیون و 900 ریال از تاریخ مورخ 06/09/1401 به ستاد دیه استان اردبیل  ارسال و اقدامات لازم در خصوص فراهم نمودن زمینه آزادی مددجو در حال انجام است.

انتهای پیام /

۲۸ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰
تعداد کلیک: ۵۶۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.