English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کردستان هیچ زندانی محکوم به پرداخت نفقه و دیات غیرعمد ندارد

مدیر نمایندگی ستاد دیه کردستان گفت: هم‌اکنون سیصد زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که از در این جمع هیچ بدهکار پرداخت نفقه و دیات ناشی از حوادث کارگاهی، تصادفات رانندگی و شبه عمد وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، با هدف آزادی حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد و پیشگری از ورود به ندامتگاه‌ها مجتبی محمدی مدیر کل زندانهای استان و نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه و محمد خسروی مدیر نمایندگی ستاد با مدیر کل صدا وسیمای مرکز کردستان دیدار داشتند.

 در ابتدای این جلسه، محمد خسروی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کردستان با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون ۱۴۸ نفر زندانی مالی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی ۳۲ میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: از این مبلغ نزدیک به ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض استانی و خیرین ستاد دیه کشور بوده و مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت ارایه وام بانک‌های عامل و ۱۳ میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون تومان با پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی از اصل بدهی کسر شده است.

وی با تقدیر از همیاری طلبکاران خصوصی در راستای تسریع در روند رسیدگی به پروده زندانیان جرایم غیرعمد، افزود: تا میزان هفت میلیارد و سیصد میلیون تومان به صورت گذشت شکات و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز در قالب نقدینگی از جانب خود مددجویان تامین شده است.

خسروی با بیان این که ستاد دیه متعلق به همه اقشار مختلف جامعه است، اظهار کرد: همه گرفتاران حبس که با عنوان غیرعمد راهی بند شده‌اند بر حسب وظیفه شرعی و قانونی ما در شمار مددجویان ستاد دیه قرار دارند و همه این محبوسان بعد از انجام تحقیقات دقیق میدانی و ثبتی و پس از طی مراحل رسیدگی نسبت به حمایت این مجموعه برخوردار خواهند بود.

وی با اشاره به جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد استان کردستان گفت: هم‌اکنون 8 زندانی زن و 292 بدهکار مالی مرد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که 260 نفر از این افراد بابت محکومیت‌های ناشی از چک و 40 نفر بابت ناتوانی در پرداخت مهریه در بند هستند که در هر دو طیف اشاره شده با همکاری اصحاب رسانه‌ می‌توان ضمن آزادی این افراد از ورود مجدد و ورودی‌های بیشتر دیگر اقطاب جامعه به داخل زندان پیشگیری بعمل آورد.

مدیر نمایند نمایندگی ستاد دیه با بیان اینکه رسانه ملی با ابزارهای مناسب و مخاطبین عمده خود نقش اثرگذاری در حوزه آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف مردمی داشته و می تواند به عنوان بازوی توانمند برای اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرائمی از قبیل محکومیت‌های مالی و مطالبات مهریه و نفقه منشاء خیر باشد و از این طریق بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی را محدود نماید.

در این دیدار مجتبی محمدی، مدیر کل اداره زندانها و نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان نیز در سخنانی با تاکید بر تلاش مضاعف کارکنان ستاد دیه در شناسایی و آزادی زندانیان واجد شرایط گفت: شایسته است به منظور بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های استانی جلسات ستاد افزون بر محل نمایندگی و دیگر مجموعه‌های تحت نظارت قوه قضائیه به مکان‌هایی از قبیل استانداری و شهرداری منتقل شود تا با حضور استاندار و شهردار و فرماندار و با دعوت از مدیران و اعضای فعال در اتاق بازرگانی بتوان بیشترین مشارکت را از همیاری بازاریان،  صنعتگران و صاحبان مشاغل جذب نمود.

وی ادامه داد: ستاد دیه یک نهاد مردمی است و به دلیل محدودیت در منابع ضرورت دارد مسئولین بالای استانی و خیرین را در تمام مناسبت‌های سال در انجام امور عام‌المنفعه‌ای چون آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دخیل کنیم و در سایه این نگاه تلاش کنیم تا حبس‌زدایی از زندان‌ها به صورت گروهی و جمعی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

مرادی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه ستاد دیه می‌تواند با بهره‌گیری از امکانات رادیو و تلویزیون استان نقش مهمی در فرایند آزادی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایفا کند از قول مساعد این مجموعه در جهت پخش انواع برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناسبت‌های متعدد ملی و مذهبی خبر داد.

انتهای پیام /

 

۲۱ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۰۸
تعداد کلیک: ۵۶۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.