English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تقویت فرهنگ اسلامی متضمن کاهش زندانیان غیرعمد است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تقویت فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده و کاهش ورودی به زندان‌ها را بدنبال دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در مراسم آزادی تعدادی از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد که بمناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها اظهار کرد: نقش دین در سالم‌سازی جامعه امری انکار نشدنی است و توجه به زیست و شیوه زندگی اسلامی در حوزه حبس بدهکاران مالی هم آثار بسیاری بهمراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پایبندی به اصول و احکام الهی و اسلامی نقش مؤثری در پیشگیری از جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارد و برای نمونه آن شخصی که استطاعت مالی مناسب نداشته بر حسب تکلیف شرع هرگز قبول نخواهد کرد در قبال کالا یا امکاناتی که از سوی شخصی دریافت نموده برگه تجاری بدون پشتوانه مالی صادر نماید. نه فقط در صدور چک که در تعهدات مهریه نیز فرد متشرع و انسان دین‌مدار مهریه‌های سنگین و نقه‌های پرداخت نشده را تاب نیاورده و به قدر توان و به اندازه جیب خود تکالیف می‌پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضرورت تقویت نهادهای فرهنگی در همکاری بیش از پیش با خانواده‌ها را یادآور شد و گفت: تقویت فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی در بین نسل‌های آینده و قشر جوان و نوجوان اهمیت بالایی دارد و از همین رو شایسته است در کنار فعالیت نهادهی ذیربط فرهنگی فعالان در عرصه حقوق و قضاء نیز به در تحقق و احیای این امر اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: در راستای ممانعت از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها شایسته است ستاد دیه در کنار وظیفه اصلی خود که همانا آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است، با اجرای جشن‌های گلریزان در مدارس و دانشگاه‌ها هدف آشنایی قشر کودک، نوجوان و جوان با فرهنگ گذشت و کمک به همنوع و از همه مهمتر توجه به مقررات به ظاهر ساده این رویه را پیگیری نماید.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات ستاد دیه استان اردبیل خاطرنشان کرد: به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها تعداد ۲۴ نفر از محکومان جرایم مالی با مبلغ محکومیت ۱۸ میلیارد تومان با کمک ستاد مردمی دیه استان، گذشت خود شکات، تسهیلات بانکی و نیز کمک قضات محاکم با صدور حکم تقسیط و اعسار از زندان‌های استان آزاد شدند.

حجت‌الاسلام کثیرلو اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ نفر از زندانیان استان با کمک خیرین از طریق ستاد مردمی دیه استان اردبیل از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

وی از اعتماد مردم ولایی استان به ستاد مردمی دیه در زمینه اهدای کمک‌های مالی خود برای آزادسازی محکومان جرایم غیرعمد و مالی به ویژه از نقش بانوان در اهدای این کمک‌ها به ستاد دیه استان قدردانی کرد و ادامه داد: ستاد دیه استان نیز در پاسخ به اعتماد مردم تمام تلاش و دقت خود را به کار می‌گیرد تا این کمک‌ها برای آزادی محکومان مالی و غیرعمد بی‌بضاعت و نیازمند تعلق گیرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: در این زمینه با تشکیل کارگروهای مختلف به دقت و پس از تحقیق و بررسی‌های فراوان اقدامات برای آزادی زندانیان انجام می‌شود.

انتهای پیام /

۱۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۰:۲۱
تعداد کلیک: ۴۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.