English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

۴۹۳ میلیارد ریال از بدهی زندانیان غیرعمد همدانی بخشیده شد

امسال ۱۷۵ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ ۴۹۳ میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال بدهی از سطح زندان‌های استان همدان آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان گفت: با کمک خیران نیک اندیش ۱۷۵ زندانی جرائم غیرعمد این استان شامل ۱۲ زن و ۱۶۳ مرد از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه از زندان‌های استان آزاد شدند.

یدالله روحانی‌منش افزود: ۱۴۰ نفر از این افراد برای مسائل مالی، ۳۲ نفر برای پرداخت مهریه، ۲ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و یک نفر نیز برای پرداخت دیه ناشی از حادثه زندانی شده بودند که با مساعدت ستاد دیه و کمک خیران به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان افزون بر ۴۹۳ میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال بود، تأکید کرد: شاکیان پرونده یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه هستند و در این مدت با تلاش ستاد دیه و رایزنی‌های انجام شده ۷۹ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال از بدهی زندانیان توسط شاکیان پرونده بخشیده شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان تصریح کرد: بیش از هشت میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال از این میزان بدهی نیز توسط زندانیان تامین و به شاکیان پرداخت شده است.

روحانی‌منش تأکید کرد: با توجه به پایین بودن درآمد زندانیان و خانواده آن‌ها و ناتوانی در پرداخت کل بدهی، بیش از ۲۷۴ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال از مبلغ بدهی نیز قسط بندی یا همان «اعسار به تقسیط» شد.

به گفته وی کمک پرداختی از سوی ستاد دیه برای پرونده‌های مالی و دیه ۷۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال و کمک پرداختی از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده همچنین ۵۱ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال در قالب تسهیلات کم بهره از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات پرداخت شده است.

انتهای پیام /

۶ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۰۹
تعداد کلیک: ۴۷۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.