English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ستاد دیه و معاونت پیشگیری دادگستری کرمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه فی مابین ستاد دیه شعبه استان کرمان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان امضا شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در راستای رسالت ستاد دیه در موضوع پیشگیری از وقوع جرائم غیر عمد و کمک به آزادی زندانیان نیازمند، تفاهم نامه همکاری ستاد دیه شعبه استان کرمان و معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با عنایت به بهره مندی از ظرفیت‌های اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی این استان به امضای طرفین رسید.

این تفاهم نامه با عنایت به آسیب‌های اجتماعی محکومیت حبس، به منظور همکاری متقابل و مشارکت در امر پیشگیری از وقوع ناخواسته افراد به زندانها و در جهت فرهنگ‌سازی از وقوع جرائم و بازگشت مجدد مددجویان غیرعمد به داخل زندانها تهیه و تنظیم گردیده است.

حمید خالقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در این جلسه گفت: امیدواریم با امضاء این تفاهم نامه گام موثری در خصوص جلوگیری از ورود افراد به زندان خصوصاً جرائم غیر عمد در سطح استان و جامعه برداشته شده و شاهد کاهش محسوس وجودی زندانهای این استان باشیم.

سید حجت الله موسوی‌قوام، مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: در راستای اهداف اصلی ستاد دیه بحث پیشگیری و آگاهی‌دهی به آحاد مختلف مردمی این تفاهم نامه فی مابین منعقد گردید که امیدواریم با مشارکت و همکاری سایر متولیان امر فرهنگی و آموزشی این استان بتوانیم در حوزه پیشگیری و آمار زندانیان غیرعمد از استانهای برتر کشوری باشیم.

موسوی قوام در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در زمینه حمایت از فعالیت های این نهاد مردمی، خصوصاً در امر پیشگیری گفت: شرایط احقاق موارد اشاره شده در این تفاهم نامه بدون شک نیازمند همکاری و تعامل بیشتر نهادها، ارگانها و سازمان‌های خصوصی سطح استان بوده و تسریع در زمینه آزادی مددجویان واجد الشرایط جرائم غیرعمد و پیشگیری از ورود خیل محکومان مالی و مهریه و همچنین رانندگانی که صرفا به دلیل جهل به قانون راهی زندان شده‌اند، در گرو عزم عمومی مسئولان استانی است.

وی ادامه داد: همکاری در تهیه و تولید محصولات صوتی و تصویری ( کلیپ ، تیزر ، انیمیشن ، مستند و... ) با موضوعیت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی با اولویت جرائم غیر عمد که یکی از موارد اشاره شده در این تفاهم‌نامه است، یکی از همین مواردی است که بدون همکاری مجموعه‌های مرتبط استانی هرگز محقق نخواهد شد.

موسوی‌قوام گفت: فراهم نمودن زمینه مشارکت عمومی با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود استان در جهت ارتقاء سطح آگاهی عمومی و حقوقی آحاد جامعه و نیز حمایت و پشتیبانی از ستاد دیه در جهت برگزاری جشن های گلریزان از دیگر بندهای مورد نظر ما در این تفاهم نامه بوده است که در این زمینه معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ساعی و حامی اصلی ما خواهد بود.

گفتنی است این تفاهم نامه به مدت یکسال شمسی و به طور مشخص در زمینه‌های برگزاری دروه آموزشی و پیشگیرانه  در سطح دانش آموزان، مربیان، دبیران،  کارشناسان و ... بین طرفین منعقد گردیده است.

۲۲ دی ۱۳۹۳ ۰۹:۲۱
تعداد کلیک: ۲,۲۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.