English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نصف‌جهان کمتر از یک درصد بدهکار دیه دارد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با تشریح عملکرد آزادی‌ها در این نهاد مردمی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 550 زندانی جرایم غیرعمد از بند حبس رهایی یافته‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسدالله گرجی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: برای آزادی 550 زندانی غیرعمد زندان‌های سطح استان رقمی بالغ بر  ۲ هزار و پانصد میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش کممیته صلح و سازس ستاد دیه استان اصفهان نزدیک به 450 میلیارد ریال از اصل بدهی با جلب رضایت شکات از محکوم‌ٌبه کسر شد.

وی با بیان این که با همیاری قضات شریف محاکم تا میزان ۷۳۰ میلیارد ریال نیز با قبولی دادخواست اعسار از اصل مبلغ کسر شده است.، افزود: در فرآیند آزادی بعد از طی مراحل ستاد دیه استان و ستاد دیه مرکز تا مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال به صورت کمک ویژه در اختیار مددجویان واجد شرایط قرار دادند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت محکومان جرایم غیرعمد زندان‌های استان گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در راستای استخلاص زندانیان غیربزهکار هم‌اکنون شوربختانه تعداد یک هزار و 61 زندانی جرایم غیرعمد در اصفهان تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد 28 نفر زن و 1033 مددجو آقا هستند.

گرجی‌زاده با بیان این که کمتر از یک درصد زندانیان غیرعمد استان اصفهان در شمار بدهکاران دیات حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی هستند، اظهار کرد: محکومان مالی ناشی از صدور چک یا سفته با 921 زندانی در صدر محبوسان تخت حمایت ستاد دیه قرار گرفته‌اند و در ادامه محکومان مهریه و نفقه هستند که به ترتیب هر کدام با 125 محکوم و 5 بدهکار در رأس آمار عددی قرار دارند.

وی یادآور شد: با وجود برگزاری جشن‌های متعدد گلریزان و همکاری خیران و اصحاب رسانه‌ در استان با برگزاری جشن‌های باشکوه گلریزان آزادی و مساعدت از مددجویان زیرپوشش ستاد مردمی دیه تعداد ورودی به زندان‌ها بابت مشکلات معیشتی بالاست.

انتهای پیام /

۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۰:۱۵
تعداد کلیک: ۶۹۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.