English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۱۹ مدیون زندانی بدون هر وجه مالی در یزد

از ابتدای سال‌جاری با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین 19 زندانی بدهکار مالی به همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از بند حبس رهایی یافته‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسه اخیر هیات امناء نمایندگی ستاد دیه در استان یزد با تشریح آمار عملکرد آزادی‌ها در ۸ ماهه سال جاری اظهار کرد: با مشارکت چشمگیر نیکوکاران دارالعباده از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۱۱ محکوم مالی جرائم غیر عمد از سطح زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۱۱۶ میلیارد تومان بود که تا میزان ۱۰۵ میلیارد تومان از سوی اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان و شعب شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شد و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۱ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۱۱ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

رئیس کل دادگستری استان با تشریح نوع محکومیت این مددجویان اظهار کرد: از این تعداد آزاد شده، ۷۰ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۲۷ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۱۳ مددجو محکوم نفقه و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند.

وی تصریح کرد: از این تعداد آزادی تعداد ۱۹ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت مبلغ و تعداد ۹۲ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۲ مددجو زن و مابقی مددجویان مرد بودند.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان ادامه داد: کمک مردم دارالعباده تنها معطوف به ایام ماه‌های رمضان، محرم و صفر نبوده و نیک اندیشان کویرنشین در تمام فصول سال و در مناسبت‌های مختلف با اهدای مبالغ خرد و کلان خود زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم می‌کنند.

دهشیری یادآور شد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تنها به پرداخت مبالغ از سوی نیکوکاران محدود نشده و شکات هم مانند یک خیر عمل کرده و در بسیاری از پرونده‌ها حتی به کمتر از اصل خواسته رضایت داده که این نکته در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بسیار تاثیرگزار است.

وی افزود: با همکاری صدا و سیما و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و هنرمندان این استان در آذرماه شاهد برگزاری چندین پویش ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خواهیم بود که امیدواریم با مشارکت بیش از پیش نیکوکاران زمینه آزادی تعداد دیگری از محکومین مالی جرائم غیر عمد از زندان فراهم شود.

انتهای پیام /

۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۸
تعداد کلیک: ۵۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.