English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کارآفرین هرمزگانی پس از 14 ماه حبس به همت ستاد دیه آزاد شد

بانوی هرمزگانی که با شوق و علاقه به حرفه خیاطی، تصمیم گرفته بود کارگاهی دایر کند اما به دلیل ناتوانی در مدیریت مجموعه به مدت 14 ماه گرفتار بند زندان شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «نیره - الف» بانوی 45 ساله‌ای است که با هدف تامین مایحتاج زندگی و تلاش در مسیر رفع حوائج فرزندان تحت تکفا خود با تجربه‌ای که از سال‌ها خیاطی در خانه داشت، در روزهای پرتلاطم شیوع کرونا تصمیم به راه‌اندازی کارگاهی گرفت تا ضمن کارآفرینی برای زنان سرپرست خانواده و یا جوانان در آستانه ازدواج در کسب و کاری حلال از هنر و صنعتی که داشت استفاده نماید اما دریغ از این که به دلیل نداشتن تجربه کافی و ناتوانی در رقابت با محصولات وارداتی از کشور چین و ترکیه در پرداخت دیون مرتبط با خرید پارچه و فروش پوشاک تولید شده با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

نیره‌خانم افزون بر مصائب ناشی از عرضه کالا، در خرید ابزار و مقدمات کار هم به دلیل عدم آشنایی کافی نسبت به شرایط بازار در قبال سه شاکی خصوصی بدهکار می‌شود و در اوج مشکلات مجبور به گرفتن قروضی از سوی دوستان و آشنایان می‌گردد و همین امر این خانم هرمزگانی را من باب تاخیر در تادیه دیون در سراشیبی یک سقوط بزرگ قرار می‌دهد.

او که با هزار امید و آرزو محلی را اجاره کرده بود تا هم نان‌ده سفره‌ خالی برخی از زنان محل سکونتش باشد و هم خود و خانواده‌اش از قبل این اتفاق منتفع شوند بابت تعهدات فراتر از مبلغ قرض مجبور به تخلیه محوطه کارگاه شده و در ادامه چرخ خیاطی و دستگاه‌های مرتبط با تولید البسه را هم به مرور با هدف کاهش طلب به قیمت‌های نازل می‌فروشد.

با وجود همه این تلاش‌ها و دیگر حمایت‌های صورت گرفته از سوی خانواده همسر متوفی این زن، در نهایت نیره‌خانم تیر ماه سال گذشته (1400) با یک بدهی 568 میلیون تومانی  روانه زندان می‌شود.

به محض ورود به بند ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان هرمزگان با توجه به رسالت ذاتی خود که در پرونده ورود نموده و با دعوت از طلبکاران در مسیز کاهش مبلغی از بدهی در قالب صلح و سازش اقدام می‌کند.

در ادامه پس از عدم دریافت نتایج مطلوب در چشم‌پوشی درصدی از بدهی، مسئولین ستاد دیه با ارایه معاضدت‌های قضایی به نیره‌خانم نسبت به ارایه دادخواست اعسار برای مددجوی اقدام نموده و با ارایه مشاوره‌های حقوقی در نهایت با رای صادره پرداخت 300 میلیون تومان بصورت پیش پرداخت و ماهیانه 20 میلیون تومان زمینه آزادی این مادر را فراهم می‌نماید.

با توجه به شرایط بد معیشتی این خانم ثبت مجدد درخواست تعدیل اقساط از سوی واحد حقوقی ستاد دیه پیگیری شده و در نهایت با پیش پرداخت 150 میلیون تومان و  ماهیانه 5 میلیون تومان بیش از پیش زمینه استخلاص این زن پس از 14 ماه فراهم می‌شود.

تلاش و حمایت ستاد دیه در قبال این پرونده تمام نشده و بنا به موقعیت خاص مددجو در بدو آزادی پرونده نیره‌خانم در کمیته ویژه کمک به مددجویان نیازمند مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از نظر مساعد اعضاء با اعطای تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه و مبلغ یکصد میلیون تومان از منابع استانی این مادر در هیجدهمین روز از ماه آبان طعم شیرین آزادی را می‌چشد.

انتهای پیام /

۱۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۱۳
تعداد کلیک: ۵۵۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.