English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 4275 زندانی کرمانی با گذشت یک‌هزار میلیارد تومانی شکات

رییس‌کل دادگستری کرمان به عملکرد ستاد دیه این استان از ابتدای تاسیس در سال ۸۰ اشاره کرد و گفت: در مدت ۲۱ سال فعالیت ستاد دیه کرمان، چهار هزار و ۲۷۵ نفر از زندان‌های این استان آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در سومین آیین تجلیل از خیران و یاوران ستاد دیه استان کرمان طی سخنانی با ارایه آمار عددی آزادی‌های صورت گرفته اظهار کرد: کمک‌های مردمی به ستاد دیه در طول مدت فعالیت این ستاد در کرمان رقمی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

وی گذشت شکات را مصداق کمک به مددجویان جرائم غیرعمد دانست و تاکید کرد: این افراد زمانی که از حق خود می‌گذرند و به آزادی یک فرد کمک می‌کنند؛ در این کار خیر سهیم هستند.

نماینده عالی قوه قضاییه در کرمان با اشاره به این که آمار رضایت شاکیان در استان کرمان قابل توجه است، گفت: در مدت زمان فعالیت ستاد دیه این استان در راستای آزادی چهار هزار و ۲۷۵ محکوم مالی و بدهکار دیات جرایم غیرعمد تا به امروز یک هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان گذشت رضایتمندانه از سوی شکات خصوصی حاصل شده است.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه نگاه خیرات نیکوکاران آثار حسنه بسیار برای مددجویان در بند و همچنین سلامت اجتماعی به همراه دارد، افزود: به یقین خیران انتظار تقدیر ندارند زیرا با نیت خیر خود به مسیر ورود کرده‌اند که قواعد آن با محاسبات ارضی و انتظارات ذهنی ما چندان همخوانی ندارد و خداوند متعال با علم به نیت‌های پاک و اقدامات خالصانه خودش تجلیل‌کننده این اعمال است اما با مشاهده حل مشکلات بسیاری از خانواده‌های فرودست و اطلاع از روند کاهش آسیب‌های اخلاقی و پیشگیری از بسیاری از حوادث تلخ بعدی به سهم خود از این همیاری همیشگی حامیان ستاد دیه تشکر داریم.

وی با بیان این که از ابتدای سال تاکنون ۱۳۸ مددجوی جرائم غیرعمد از سطح زندان‌های کرمان آزاد شده‌اند، گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته اما متاسفانه در حال حاضر ۲۳۷ مددجوی جرائم غیرعمد در ندامتگاه‌های این استان حضور دارند که ۱۱۱ نفر از این محبوسان به دلیل ناتوانی در پرداخت تعهدات مهریه، ۱۰۹ نفر به دلیل ناتوانی در تامین منابع چک‌های صادر شده، دو نفر بابت بدهی دیات ناشی از حوادث کارگاهی و ۱۵ نفر هم به دلیل عسرت در ایفای نفقه روانه بند شده‌اند.

انتهای پیام /

۱۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۸:۱۶
تعداد کلیک: ۵۳۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.