English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۱۴۱ زندانی غیرعمد قزوینی با ثبت اعسار ۳۰۷ میلیارد ریالی

رئیس هیات امناء ستاد دیه استان قزوین گفت: در ۶ ماهه نخست سال با همت ستاد دیه تعداد ۱۴۱ محکوم مالی و جرائم غیرعمد از سطح زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان و رئیس هیات امناء ستاد دیه قزوین در خصوص آزادی‌ زندانیان جرائم غیر عمد در ۶ ماهه نخست سال‌جاری، اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی کشور و تحقق کاهش جمعیت کیفری آزادی محکومین مالی و جرائم غیرعمد در دستور کار دادگستری استان قزوین قرار دارد. بر همین اساس در شش ماهه نخست سال‌جاری با همت اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه و گذشت رضایتمندانه شکات خصوصی، ۱۴۱ نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد استان آزادشده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

این مقام مسئول اعلام کرد: مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده رقمی معادل ۵۲۱ میلیارد ریال بود که مبلغ ۳۰۷ میلیارد ریال با ثبت اعسار، مبلغ ۱۴۸ میلیارد ریال با گذشت شکات پرونده، ۱۴ میلیارد پرداخت تسهیلات و ۴۷ میلیارد ریال کمک ویژه ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند و ۵ میلیارد ریال آن نیز توسط خانواده مددجویان تامین گردید.

وی با بیان این که رویکرد دستگاه قضایی استان قزوین بر این است تا با زندانی شدن هر فرد از همان روز برای آزادی او تلاش کند، افزود: این در شرایطی است که فرد زندانی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد تا دستگاه قضایی بتواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نهادهای ارفاقی شرایط آزادی آن‌ها را فراهم کند.

شعبانی یادآور شد: بسیاری از زندانیان به دلیل غفلت، ناآگاهی، مسائل اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مرتکب جرم و گرفتار زندان شده‌اند و باید خود را در مسیر اصلاح قرار دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تلاش دستگاه قضایی استان بر فراهم شدن شرایط بازگشت مجدد زندانیان اصلاح‌شده به جامعه است و قطعاً حمایت‌های قانونی دستگاه قضایی از این‌گونه مددجویان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام /

۱۷ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۰۸
تعداد کلیک: ۵۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • میر سعید مقیم
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ۲۲:۱۱
  • 0
  • 0
    0

کمک


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.