English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی یک زندانی نیازمند با اعلام رضایت ۲ میلیـاردی ۳۹ شاکــی

«ح – خ » که به جرم محکومیت مالی محکوم به پرداخت مبلغ ۴ میلیارد ریال به ۳۹ نفر از شکات خود محکوم به حبس شده بود، با مساعدت ستاد دیه از این محکومیت رهایی یافت.

خبرگزاری تسنیم - ابوتراب فرخی : این فرد که به تازگی در شهر مشهد مغازه کوچک لوازم یدکی باز کرده بود، باتوجه به سرمایه اندکی که داشته مجبور می‌شود از فروشگاه‌های بزرگ بواسطه چک بانکی لوازم یدکی خریداری و به فروش برساند.

در ادامه نامبرده به دلیل عدم فروش محصولات خود و نیز عدم دریافت پول بسیاری از محصولات به فروش رفته خود در جهت تآمین مبلغ مورد نیاز برای پاس کردن چک‌های بانکی خود از 2موسسه مالی میزان و سینا و همچنین اخذ پول از افراد مختلف که بعضاً بصورت ربوی بوده است، نسبت به این کار اقدام می‌کند.

این مددجوی نیازمند که ماه‌ها پشت میله‌های سرد زندان تحمل کیفر حبس می‌کند، نهایتاً بعلت افت توان نقدینگی و افزایش قیمت لوازم و از طرفی هزینه‌های  اجاره محل کار، اجاره بهالی محل زندگی و پرداخت هزینه بیماری همسرش قادر به ادامه کار نمی شود، با شکایت طلبکاران خود محکوم به زندان می‌شود.

در همین راستا پس از فروش باقیمانده لوازم تا حدودی از بدهی خود را پرداخته ولی به علت سنگینی میزان طلب شکات و همچنین افزایش میزان بدهی به دلیل برخی معاملات غیر شرعی، این شخص قدرت پرداخت مابقی بدهی را نداشته و با شکایت طلبکاران محکوم به حبس می‌شود، اما بعلت بیماری سخت همسرش و اینکه وی فردی مومن و متعهدی در محل زندگی و کسب خود به شمار می‌رفته، با دادن مهلت به وی از جلب این زندانی خودداری به عمل می‌آید.

مددجو پس از این فرصت بدون مراجعه به منزل راهی آستان مقدس حرم رضوی می‌شود و  شرایط این زائر امام رضا علیه‌السلام مورد توجه خادمین آن حرم مطهر گردیده و در ادامه با  معرفی وی به مسئول گروه تحقیق ستاد دیه که از جمله خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه است، در همان آستان به تشریح وضعیت این مددجو رسیدگی شده و در ادامه جهت بررسی بیشتر به ستاددیه شعبه استان خراسان رضوی راهنمایی می‌شود.

نظر به شرایط خاص این محکوم به حبس و با عنایت به مهلت کوتاه شکات علیرغم  داشتن حکم جلب نسبت به تشکیل پرونده اقدام شده و در خصوص بررسی وضعیت مالی، پرونده به «خاکشور» مسئول گروه تحقیق این نهاد مردمی تحویل داده می‌شود.

در ادامه جهت رسیدگی به این مددجو که در حال حاضر در زیرزمین خانه‌ای به مبلغ ماهیانه 600 هزار تومان اجاره بها می‌پردازد و با وجود داشتن 3 فرزند تحت تکفل خود، ماهیانه بابت بیماری ام اس همسرش مجبور به خرید آمپولی به مبلغ 12 میلیون ریال است، جلسه مشترکی با حضور «خاکشور» عضو هیات مدیره و مسئول گروه تحقیق، «عبادی» مدیر عامل ستاددیه شعبه این استان خراسان رضوی، «جنتی» مددکار ستاد و تعدادی از محققین و خدام حرم مطهر رضوی برگزار می‌گردد.

در این جلسه با بزرگواری و همکاری خوب 39 نفر از شکات پس از در جریان قرار گرفتن وضعیت خاص این محکوم و استماع فرمایشات قدسی و سفارشات ائمه معصومین در خصوص گذشت،  در نهایت کلیه شکات 50 درصد از مبلغ طلب خود را گذشت رضاتمندانه نموده و مبلغ بدهی 400 میلیون تومانی این کاسب آبرومند را با گذشت 2 میلیارد ریالی به نصف میزان محکومیت تقلیل می‌دهند تا مددجو در ادامه با استفاده از تسهیلات ستاد دیه بتواند نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نماید.

۲۱ دی ۱۳۹۳ ۰۸:۰۰
تعداد کلیک: ۲,۷۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.