English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۱۳۵ زندانی غیرعمد در خوزستان با گذشت 26 میلیاردی شکات

رئیس کل دادگستری خوزستان از آزادی ۱۳۵ نفر از محکومان جرائم غیرعمد استان در شش ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، علی دهقانی در جلسه هیات امناء ستاد دیه استان خوزستان، اظهار کرد: با تلاش اعضای ستاد و خیرین و گذشت شکات پرونده، زمینه آزادی ۱۳۵ نفر از مددجویانی که به واسطه جرائم مالی غیرعمد و ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می‌بردند، فراهم شد.

وی ادامه داد: میزان بدهی این افراد بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان بود که ۲۶ میلیارد آن توسط شکات پرونده بخشیده شد و مابقی آن توسط خیرین و اعضای ستاد مردمی دیه استان تامین و پرداخت شد.

دهقانی با بیان این که عملکرد این ستاد نتیجه یک کار جمعی و مشارکتی است، گفت: ستاد دیه استان خوزستان از همه کسانی که می‌توانند در این میان گره‌ای باز کنند، دعوت به مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، یک کار نیک است که هم در ترویج سنت حسنه سازش و هم سنت نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان، موثر است.

دهقانی گفت: این افراد اغلب به واسطه غفلت و سهل‌انگاری و عدم محاسبه دقیق در تعهدات خود گرفتار و یا مرتکب جرائم غیرعمد شده‌اند و آزادی آن‌ها خطری برای جامعه ندارد بلکه بازگشت آن‌ها به کانون خانواده و زندگی سالم برای جامعه مفیدتر است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سال گذشته نیز ۳۷۷ نفر مددجوی جرائم غیرعمد با بدهی بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان، به همت و کمک خیرین و اعضای ستاد دیه و گذشت شکات از زندان‌های استان آزاد شدند.

دهقانی افزود: هم اکنون ۱۸۴ مددجوی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان خوزستان هستند که امیدواریم با همت اعضای ستاد دیه و کمک خیرین، تدبیر قضات در صدور احکام و گذشت شکات پرونده، تا پایان سال تعداد مددجویان نیازمند در زندان‌های استان به عدد صفر برسد.

انتهای پیام/

 

۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۰:۳۱
تعداد کلیک: ۵۸۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.