English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۴۹ زندانی غیرعمد در سمنان با کمک 32 میلیارد ریالی خیرین

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان سمنان گفت: ۴۹ زندانی جرایم غیرعمد در استان از ابتدای امسال تاکنون با کمک خیران آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید هادی نقیبی با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی ۴۷ زندانی جرائم غیرعمد استان سمنان بود که از مجموع این بدهی، بخشی مورد احسان شکات قرار گرفت و بخشی با آورده زندانیان و همچنین کمک نیکوکاران نوعدوست تامین شد.

وی ادامه داد: از مجموع بدهی زندانیان جرایم غیرعمد، بخشی با احسان و گذشت، چشم‌پوشی شد و باقیمانده بدهی در حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با کمک خیران تامین و زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۴۹ زندانی آزاد شده جرایم غیرعمد، ۲ نفر با ارایه مشاوره صلح و سازش از سوی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان سمنان بدون پرداخت بدهی مورد احسان و گذشت قرار گرفته و آزاد شدند.

نقیبی تصریح کرد: زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری وحوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان سمنان با اعلام آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی این نهاد حمایتی گفت: یکی از خیران در اقدامی خیرخواهانه با اهدای مبلغی معادل ۸۳ میلیون تومان زمینه آزادی 5 نفر از محکومان مالی را فراهم نمود.

نقیبی با تقدیر از اقدامات بس‌زداء شخصیت‌های حقیقی و حقوقی استان در راستای کاهش زندانیان غیربزهکار بیان کرد: اهالی رسانه با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه نقشی مهمی در جذب کمک‌های خیران دارند که بر حسب همین جایگاه انتظار می‌رود در این بخش بیش از پیش یاریگر ستاد دیه باشند.

انتهای پیام /

۸ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۱۶
تعداد کلیک: ۵۶۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.