English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی مادر اصفهانی با گذشت 32 میلیارد ریالی یک شاکی

چشم‌پوشی یک تولیدکننده وسایل پزشکی از دریافت مطالبات حقوقی خود مادری که به دنبال تامین یک سفارش بدهکار شده بود به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در روزهای نخستین شیوع ویروس کروونا یک تولیدکننده محصولات پزشکی و درمانی با واردات چند دستگاه مخصوص تولید ماسک‌های سه لایه از چین و منسوجات بی‌بافت این محصول از کشورهای همسایه نسبت به تهیه انبوه نیاز روز جامعه اقدام می‌کند.

در این مسیر تولیدکننده ماسک‌های جراحی و فیلتردار از نوع N95 و ffp2 با انعقاد چند قرارداد خط تولید نیمه اتوماتیک ماسک را با سیستم اولتراسونیک و ظرفیت تولید 50 تا 60 عدد در دقیقه راه‌اندازی می‌کند. قرارداد تامین نیاز استان‌های مرکزی به این ماسک‌های تنفسی را با محوریت استان اصفهان با خانم 36 ساله‌ای به نام «سیمین» امضا می‌کند.

پس از فراهم شدن فضای مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید از سوی این خانم اصفهانی و رفع مشکل برق مصرفی دستگاه سه فاز تولیدکننده سه دستگاه و مقداری مواد اولیه در اختیار او قرار می‌دهد تا طبق تعهدات انجام شده هر ده روز یک بار نسبت به کارکرد سیستم کش‌زن و پرس فیلتر اقلام تولیدی را از او دریافت نماید.

در ادامه اما به دلیل ناتوانی در تامین پارچه‌های «اسپان‌باند» و «ملت‌بلون» از سوی بانوی طرف قرارداد این خانم اصفهانی متضرر شده و برای دفع ضرر مجبور به خرید پارچه‌هایی بیش از رقم معمول بازار می‌شود. این البته تمام مشکل ایشان نبوده و به دلیل تاخیر در صدور حواله این فرد بابت ایراد زیانی معادل چهل میلیارد و 20 میلیون ریال نسبت به صاحب‌کار خود بدهکار شده و از تاریخ 28 اسفند سال‌ گذشته (1400) روانه زندان نسوان استان اصفهان می‌شود.

با عنایت به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شد این پرونده به محض شناسایی با اولویت از سوی ستاد دیه استان اصفهان رسیدگی و ضمن برگزاری جلسات متعددی با شاکی پرونده در محل ستاد دیه و با حضور واحد مددکاری زندان نسوان رقم بدهی در نهایت به میزان 8 میلیارد ریال تقلیل یافت تا این مادر زندانی با اخذ وام بدون‌سود و دریافت بخشی از بدهی در قالب کمک ویژه خیرین، از بند حبس رهایی یابد.

اسدالله گرجی‌زاده، مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان با تقدیر از همیاری طلبکاران خصوصی در مسیر حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: در این پرونده و بسیاری دیگر از پرونده‌های مشابه اولیاءدم و شکات خصوصی با بخشش کامل یا نیمی از بدهی مهترین نقش را در استخلاص دربندان غیربزهکار ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: شاکی لرستانی پرونده یاد شده با محاسبه مبالغ هزینه‌شده در مسیر دادخواهی و صرفا هزینه‌ دستگاه‌های تهیه شده نه فقط از تاخیر در تادیه دین چشم‌پوشی داشتند بلکه از اصل مبلغی که به منظور تولید در اختیار این خانم قرار داده‌بودند صرف نظر کردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با اعلام این که شاکیان پرونده در خط مقدم آزادی زندانیان نیازمند قرار دارند، گفت: از ابتدای سال تا کنون به همت کمک‌های مردم نوعدوست اصفهان تعداد 472 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات غیرعمد از بند رهایی یافته‌اند که در مسیر رسیدگی به پرونده‌ها شکات خصوص با گذشت از رقمی معادل 938 میلیارد و 644 میلیون ریال بیشتر اثرگذاری را در فرآیند آزادی داشتند.

انتهای پیام /

۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۵۴
تعداد کلیک: ۵۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.