English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 427 زندانی غیرعمد اصفهانی در نیمسال 1401

ستاد دیه اصفهان با همت مردم نوعدوست این استان از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور زمینه آزادی 427 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نموده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسدالله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان در جلسه اخیر هیات امناء با اعلام این خبر گفت: در شش ماهه نخست سال تعداد 405 زندانی مرد و 22 محبوس زن به دلیل محکومیت‌های ناشی از جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و 95 میلیارد تومان از بند زندان‌های استان رهایی یافتند که این آمار در مقایسه با عملکرد آزادی‌ها در مدت مشابه سال گذشته رشدی 40 درصدی داشته است.

گذشت نصف مطالبات از سوی شاکیان

وی با تقدیر از همیاری شکات خصوصی در راستای مختومه نمودن این پرونده‌ها افزود: اولیاءدم و طلبکاران با چشم‌پوشی از 47 درصد اصل بدهی در خط مقدم آزادی‌ها ظاهر شده و نقش پرزنگی را در استخلاص 427 زندانی آزاد شده داشتند که این میزان از اخذ گذشت نسبت به آمار شش ماهه نخست سال 1401 رشدی 65 درصدی دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان یادآور شد: بنا به تعهدی که به خیرین خداجو داریم و با توجه به تکالیف مندرج در اساسنامه و حساسیت مقرر شده در شیوه‌نامه‌های ارسالی از سوی ستاد دیه کشور تمام تلاش مجموعه حمایتی ستاد دیه در استان دایر بر این اصل استوار گردیده است که نه ریالی از زندانی واجد شرایطی بایست دریغ شود و متقابلا در پرداخت هر وجه، ولو مبالغ ناچیز به احدی از محبوسان غیرمشمول بایست اعتباری اختصاص یابد.

تامین 4.5 درصد بدهی‌ها از سوی خود زندانیان

وی ادامه داد: بر همین اساس طبق سنجش وضعیت دقیق دربندان متقاضی کمک و بنابر تحقیقات دقیق و اخذ استعلام‌های ثبتی و قضایی در قبال تمام پرونده‌های مختومه شده در نیمه اول سال، بنا به موقعیت اجتماعی زندانیان مبالغی بعنوان «آورده» برای آن‌ها تعیین گردید که بر حسب سیاست اعمال شده جالب است تا میزان 81 میلیارد ریال با تلاش خود مددجویان یا از اعضاء خانواده آن‌ها از محکومٌ‌به کسر گردید.

گرجی‌زاده با اشاره به عدم ابلاغ بخشنامه مرتبط با بهره‌مندی از تسهیللات بانکی بدون سود اظهار کرد: علی‌رغم تعیین اعتبار از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اما ارسال بخشنامه مربوطه به بانک‌های عامل زمان‌بر شد تا همین اواخر استفاده مددجویان با ارقام بدهی سنگین جهت دریافت وام به بانک‌ها ناممکن باشد اما با این وجود قابل توجه است برخی بانک‌ها با دغدغه نسبت به ارایه مبلغی معادل 56 میلیارد به محبوسان معارفه شده از سوی ستاد دیه اقدام نمده و زمینه آزادی بسیاری از بدهکاران را تسهیل نمایند.

رشد 148 درصدی در بهره‌مندی از ظرفیت دادخواست‌های اعسار

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اعلام کرد: در فرآیند رسیدگی به پرونده زندانیان آزاد شده در شش ماهه نخست سال کارشناسان این نهاد مردمی با ارایه معاضدت‌های قضایی تا میزان 520 میلیارد و 578 میلیون ریال از اصل بدهی مددجویان را در قالب ارایه دادخواست‌های اعسار یا تعدیل اقساط از رقم کلی بدهی کسر کردند. تلاشی که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش بایست گفت ارایه این دادخواست‌ها و قبولی آن از سوب قضات شریف محاکم با رشدی 148 درصدی همراه بوده است.

انتهای پیام /

۳ آبان ۱۴۰۱ ۰۸:۲۰
تعداد کلیک: ۵۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.