English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ستاد دیه با واسطه‌گری مانع ورود بدهکاران مهریه به زندان شود

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: اعضای ستاد دیه به‌عنوان واسطه با توجه به تجربه زیادی که دارند، با بهره‌گیری از توان خیران برای کمک به بدهکاران مهریه کمک کنند تا پای افراد به زندان باز نشود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: در بخش مهریه‌ها با مشکلاتی در جامعه مواجه هستیم و افرادی داریم که در پرداخت مهریه‌های‌شان مانده‌اند و ستاد دیه می‌تواند با کمک خیران به فراهم نشدن بستر زندان برای بدهکاران مهریه اقدام کند.

وی ادامه داد: اعضای ستاد دیه به‌عنوان واسطه با توجه به تجربه زیادی که دارند، با بهره‌گیری از توان خیران برای کمک به بدهکاران مهریه کمک کنند تا پای افراد به زندان باز نشود، هرچند این امر جزو وظایف ستاد دیه نیست.

امام جمعه کرمان از خدمات اعضای ستاد دیه استان کرمان تقدیر کرد و با اشاره به حضور خود در این ستاد اضافه کرد: امیدوارم بتوانم در کنار سایر اعضای ستاد دیه برای رفع مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد گام برداریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست اظهار داشت: ستاد دیه استان کرمان شرایط بسیار خوبی دارد و خیران پای کار هستند و برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی با اشاره به اعلام ابلاغ امام جمعه کرمان به‌عنوان عضو ستاد دیه استان کرمان بیان داشت: حضور و رهنمودها و ارشادات امام جمعه کرمان کمک خوبی برای ادامه کارها و سیاست‌های ستاد دیه است.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: از سال ۸۰ ستاد دیه استان کرمان تشکیل شده است و تاکنون ۴ هزار و ۲۶۵ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند.

سید حجت‌الله موسوی‌قوام ادامه داد: مددجویان جرایم غیرعمد از محل کمک‌های مردمی و خیران، اعتبارات ستاد دیه کشور، تسهیلات بانکی، اخذ رضایت شاکی با برگزاری جلسات صلح و سازش، جشن‌های گلریزان آزاد می‌شوند.

 وی از برگزاری ۱۹ جشن گلریزان با بیش از ۱۸ میلیارد تومان تعهد خیران طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد تومان وصول شده است.

موسوی‌قوام اضافه کرد: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را به مناسبت‌های مختلف دنبال می‌کنیم و مقدمات رهایی ۳۳ نفر در دو هفته گذشته انجام شده است.

همچنین مهدی صدفی عضو هیئت مدیره ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه بحث پیشگیری از جرایم دارای اهمیت زیادی است، عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در امر پیشگیری اقدامات موثری را انجام دهد.

انتهای پیام/

۲۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۲۳
تعداد کلیک: ۵۱۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.