English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

86 درصد زندانیان غیرعمد در کرمان ورودی سال جاری هستند

به گفته مدیر ستاد دیه کرمان هم‌اکنون 233 زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های استان کرمان تحمل حبس می‌کنند که 202 نفر از این مددجویان در شمار ورودی‌های شش ماهه ابتدای سال قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با ارایه گزارش عملکرد این نهاد حمایتی در نیمه نخست سال 1401 گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه تعداد ۱۱۱ بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر ۹۳میلیارد و ۷۹۸ میلیون ریال از بند حبس رهایی یافته‌اند.

وی افزود: ۸۰ درصد مبلغ مورد نیاز برای استخلاص این محبوسان واجد شرایط از محل کمک‌های مردمی تامین و الباقی در قالب اعسار، اخذ گذشت از شاکیان، معارفه به بانک‌ها جهت دریافت وام و مشارکت برخی شرکت‌ها و سازمان‌های ذیربط در حوزه حمایت از بدهکاران ناشی از دیات مرتبط با حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی پرداخت شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه  کرمان با اشاره به آمار مددجویان جرائم غیرعمد استان اعلام کرد: متاسفانه آمار زندانیان جرایم غیرعمد به دلایل متعددی منجمله اوضاع نابسامان معیشتی برخی آحاد اجتماعی رو به افزایش است و بر حسب همین شرایط هم‌اکنون تعداد 233 مددجوی واجد الشرایط در سطح زندانهای استان تحمل حبس می‌کنند.

موسوی‌قوام توجه به مقوله آموزش همگانی را مهمترین اصل در کاهش جمعیت زندان‌ها مطرح کرد کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که ستاد دیه با اهتمام آن را دنبال می‌کند مسئله پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به داخل زندان‌ها است که این سیاست را نه در قالب شعار که با برپایی برنامه‌هایی ویژه تعلیم برخی مقررات بانکی به جوانان یا برگزاری جشن‌های گلریزانی با محوریت تبیین مسائل مالی و عواقب برخی تعهدات حقوقی به جد پیگیری می‌کند.

انتهای پیام /

۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۰۶
تعداد کلیک: ۶۰۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.