English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

320 زندانی غیرعمد گلستانی 8 میلیارد تومان بدهکارند

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گلستان با اعلام جمعیت زندانیان غیرعمد گفت: بدهی 320 زندانی غیرعمد این استان 8 میلیارد تومان می‌باشد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سعید طالبی مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گلستان و معاون اداری و مالی اداره کل زندانهای استان گلستان با درخواست از همیاری هموطنان و هم استانی‌های گلستانی در راستای آزادی زندانیان نیازمند گفت: در حال حاضر تعداد 320 نفر زندانیان جرائم غیر عمدی در مجموعه زندانهای گلستان به علل ناتوانی در پرداخت دیون در حبس به سرمی‌برند که از این تعداد  172 نفر به دلیل بدهی مالی، 90 نفر به دلیل تصادف و تعداد 58 نفر نیز به علت محکومیت‌های مربوط به پرداخت مهریه و نفقه در زندانهای این استان نگهداری می‌شوند.

طالبی در خصوص مبلغ مورد نیاز  برای آزادی این زندانیان گفت: با توجه به تعدد محکومیت موجود در برخی از پرونده‌ها، بدهی زندانیان غیرعمد استان در مجموع بیش از 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای کاهش این مبلغ و تسریع در روند آزادسازی همت شاکیان بیش از هر اقدامی موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: لازم به ذکراست مبلغ قابل توجهی از بدهی این قبیل زندانیان توسط شکات در جلسات شورای حل اختلاف زندانهای استان بخشیده شده است.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گلستان بیشترین زندانیان جرائم غیر عمدی را محکومان مالی اعلام کرد و افزود: این محکومان مالی افرادی هستند که به دلیل ارائه چک بلامحل و البته غیرکلاهبردارانه یا ارائه سفته‌ و ناتوانی در پرداخت آن راهی زندان شده اند.

طالبی اضافه کرد: در وهله بعد، جرائم تصادفات رانندگی بیشترین آمار جرائم غیر عمدی را در گلستان به خود اختصاص داده‌اند که در این زمینه متاسفانه استان گلستان به علت نامناسب بودن راه‌ها و تراکم زیاد جمعیتی آن و وجود تعداد زیادی موتورسوار که اغلب آنان فاقد گواهینامه و بیمه هستند، همواره با این مشکل همراه بوده و برای کاهش آن نیازمند یک عزم عمومی هستیم.

وی در خصوص نحوه جمع آوری کمک‌های مردمی گفت: ستاد دیه از طریق شماره حساب‌های بانکی، خودپردازها و مراجعات حضوری به این نهاد مردمی با جمع آوری کمک‌های معنوی و مادی خیرین بدون وابستگی به درآمدهای دولتی در جهت آزادی سریع و حداکثری زندانیان غیر عمد تلاش می‌کند.

 

۲۰ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲
تعداد کلیک: ۲,۵۴۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.